En aquesta edició s’ha treballat per primera vegada la “comptabilitat social”, basade en àmbits vinculats a la contractació indefinida, a l’absentisme laboral, a l’igualat de gènere o a la responsabilitat social corporativa. Els resultats demostren que el 82,2% dels treballadors les empreses de distribució tenen contracte indefinit, que l’absentisme laboral és del 4,31% i que la rotació de plantilles és del 9,28%, tots indicadors que presenten dades millors que el comerç en general.
A més, l’estudi ha constatat entre aquestes 50 empreses, les que aposten més per programes de formació i promoció i les més properes a la paritat de gènere tenen menys absentisme i rotació, en el cas de les empreses amb més dones als comandaments intermedis l’absentisme laboral disminueix fins a un 19%. D’altra banda, l’informe també revela que als alts càrrecs de les empreses del sector quotidià només hi ha un 26,1% de dones.
Segons l’anuari, les empreses líders del sector en responsabilitat social corporativa són AlCampo, Mercadona, Ametller, Caprabo, Carrefour, Consum, Eroski, Bon Preu, Michelangelo, GM Food, Sorli, Super Mas i Supermercats Pujol. Aquest apartat té en compte les empreses que han realitzat més accions de responsabilitat social corporativa, és a dir, les que fan més donacions, que aposten per l’estalvi energètic, per reciclar, que es basen en criteris ètics per triar proveïdors i que tenen un sistema d’aprofitament dels aliments no venuts, per exemple.