Dimarts, 05 de novembre del 2024

Les obres de l’estació de la Sagrera superen l’equador i se situen en el 60% d’execució

El Ministeri de Transport preveu que la nova infraestructura atengui 50 milions de passatgers anuals

|

Les obres de l’estació de la Sagrera han superat el seu equador i es troben en un 60% d’execució, segons ha anunciat aquest dilluns la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en una visita a l’actual infraestructura. Per ara, s’han executat 540 MEUR dels 920 MEUR destinats a les actuacions per construir la nova estació intermodal, on han de confluir l’alta velocitat, Regionals i Rodalies, les línies 4, 9 i 10 del metro i el bus urbà i interurbà. Des del Ministeri de Transports han afirmat que la previsió és que l’estació albergui uns 50 milions de passatgers a l’any. En aquest sentit, la ministra ha destacat que es tracta d’una operació “de gran escala” que fa possible “apropar els barris i les persones” de la ciutat.

Les obres per posar en marxa la nova estació de la Sagrera també impliquen la reurbanització de la zona i el canvi d’ubicació de l’estació de Sant Andreu Comtal. Precisament, Adif va anunciar el juny del 2021 que la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal entraria en funcionament durant el segon semestre del 2022. Les operacions per posar-la en servei es faran coincidir amb el trasllat de les vies de les línies R2 i R11 al seu pas per la Sagrera. Des del desembre del 2020, els trens de la línia R1 ja passen per la nova estació de la Sagrera, tot i que no s’hi aturen.

La incorporació de les línies de Granollers és la pròxima actuació prevista a la Sagrera i, segons han assenyalat des d’Adif durant la visita de la ministra a les obres, “la intenció” és que les operacions comencin l’última setmana d’agost, i que s’allarguin durant dotze setmanes.

La ministra de Transports ha posat en relleu que les obres de l’estació de la Sagrera “sintetitza el compromís del govern amb la millora de la xarxa de Rodalies”, i que “la constatació” d’això és que des del 2018 “s’han accelerat totes les actuacions amb un calendari amb fites clares”. Tal com ha recordat Sánchez, “l’impuls” en les actuacions es deu, en part, als fons Next Generation, gestionats per Mitma.

Segons ha apuntat la responsable del Ministeri, aquests fons europeus han suposat una inversió de més 1.000 MEUR a Catalunya, 750 milions dels quals s’han destinat al desenvolupament de la xarxa de ferrocarrils. En aquest sentit, la segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha destacat durant la seva intervenció en la visita a les obres que des del consistori estan “molt contents” amb el ritme de les obres. “La Sagrera ha passat d’agafar ritme a agafar forma, i els veïns ho podem identificar”, ha apuntat. Això no obstant, Sanz ha assenyalat que “s’han de mantenir alerta” per tal que “no hi hagi cap més errada que impossibiliti el desenvolupament de les actuacions”.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483