Dimarts, 05 de novembre del 2024

Les matriculacions de turismes augmenten un 44% al gener a Catalunya, fins a 8.893 unitats

Creix un 53% la matriculació de cotxes elèctrics a Catalunya, que representen el 17% del total

|

Les matriculacions de turismes a Catalunya van augmentar un 44% al gener en comparació amb el mateix mes de l’any passat, fins a 8.893 unitats. Segons dades de la patronal Anfac, en la mateixa línia, les vendes de vehicles a l’Estat van pujar un 51% interanual, fins a 64.147 unitats. La patronal ha atribuït l’augment al fet que les matriculacions en el primer mes de l’any passat van registrar nivells “molt baixos” a causa de la crisi de microxips i els colls d’ampolla en el transport. Així, en comparació amb el gener del 2020, abans de la pandèmia, les matriculacions a al conjunt d’Espanya encara han estat un 25,8% inferiors –fa tres anys es van vendre 86.443 vehicles-.

Per tipus de carburant, a Catalunya la venda de turismes de gasolina va augmentar un 45,9% interanual, fins a les 3.600 unitats. De la mateixa manera, els turismes de dièsel van pujar un 15,73% respecte de l’any passat, fins als 677 vehicles. La resta de combustibles van créixer un 47,85%, fins a 4.616 unitats, de manera que van representar gairebé la meitat del total (4.616 de 8.893).

ELÈCTRIC I HÍBRID
El mes de gener ha acabat amb un increment del 53% en la matriculació de vehicles elèctrics, que ja suposen el 17% del total de cotxes posats en circulació a Catalunya. Segons dades de la patronal Anfac, a escala estatal s’ha incrementat un 72,3% la venda d’automòbils de bateries, tot i que els híbrids segueixen representant més unitats venudes. Així, al primer mes de l’any es van posar en circulació 3.061 cotxes de bateries i 4.114 híbrids. Tot i el creixement, Anfac ha avisat que el ritme d’entrada encara continua sent “lent i baix” si es volen complir els objectius europeus d’electrificació de la mobilitat.

“Estem preocupats amb l’evolució dels turismes electrificats: només suposen l’11% de les vendes mensuals i amb prou feines de 7.000 unitats. Així no recuperarem terreny amb els països líders a Europa, entre els que volem ser-hi”, ha asseverat el director general d’Anfac, José López-Tafall, referint-se a les dades estatals. Des de l’entitat que uneix als grans fabricants asseguren que altres països d’Europa estan aconseguint avançar en l’electrificació tot i el context advers que també afecta Espanya. “Aquest 2023, i fins al 2025, són el període clau que marcarà la diferència entre ser líder o seguidor, i cal actuar en conseqüència”, indiquen a Anfac.

És per això que des de la patronal de l’automòbil reclamen una millora dels plans d’ajuda per comprar vehicles elèctrics, mesures “eficaces i immediates” de desenvolupament de punts de recàrrega d’accés públic i una fiscalitat que sigui una eina “incentivadora” de la compra d’aquests vehicles.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483