Dissabte, 02 de novembre del 2024

Les empreses que s’internacionalitzen a través de les oficines de la Generalitat augmenten un 13% el primer semestre

El conseller d'Empresa, Ramon Tremosa, defensa que la "col·laboració" permetrà afrontar millor els problemes més urgents

|

Les empreses que s’internacionalitzen a través de les oficines d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat adscrita al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, han augmentat un 13% el primer semestre del 2020. Durant aquest període, la quarantena d’oficines exteriors de Comerç i d’Inversions que hi ha repartides pel món han acompanyat més d’un miler de projectes provinents de 740 empreses diferents. Segons el conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, el sector exterior serà un dels “motors” de la recuperació de les empreses catalanes. De fet, creu que aquesta “col·laboració” serà crucial per afrontar millor “els problemes més urgents”, com per exemple, la crisi derivada de la pandèmia del coronavirus.

Durant el primer semestre de l’any destaquen sobretot aquells projectes destinats a trobar nous socis i proveïdors estrangers d’àmbit tecnològic. En aquest sentit, es busquen col·laboradors per dur a terme projectes d’R+D i innovació, per desenvolupar nous productes i serveis, exportar la seva tecnologia o bé participar en processos de compra pública.

Pel conseller Tremosa cada any s’està treballant en més projectes d’innovació “oberta” d’empreses catalanes a escala internacional. Un fet que els hi permet “apropar-se a noves tecnologies”, així com buscar “nous models de negoci, talent i tendències globals”. I és que una de les funcions d’ACCIÓ és detectar oportunitats per fer-les arribar posteriorment a les empreses del país.

Un altre dels serveis més demandats, ha estat la cerca de canals de comercialització per analitzar quin és el millor canal d’entrada a un país en funció del mercat i el producte de l’empresa i trobar els socis comercials més idonis per fer negoci. D’altra banda, durant el primer semestre també destaquen els projectes articulats mitjançant el ‘Supplier Search Service’, un servei que posa en contacte empreses estrangeres que necessiten proveïdors catalans de productes o serveis concrets.

Les oficines d’ACCIÓ que han rebut més sol·licituds d’assessorament han estat les de Londres, Miami, París, Berlín i Copenhaguen. Per sectors, aquelles empreses que han tirat endavant més projectes durant el primer semestre són dels àmbits de les TIC i transformació digital, alimentació, salut i equipaments mèdics, química i plàstics.

Superar les barreres
Paral·lelament als projectes acompanyats per les oficines arreu del món, l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ, ha atès 860 consultes d’empreses catalanes que s’han trobat amb obstacles a l’hora de sortir a l’exterior. Una xifra que suposa un 3% més en comparació amb el primer semestre de l’any passat. Es tracta d’una opció a la qual s’hi pot dirigir qualsevol petita o mitjana empresa que es trobi amb un obstacle a l’hora d’internacionalitzar-se. Per exemple, un certificat determinat, solucionar els problemes de documentació en una duana o oferir assistència local per superar un problema logístic de la mercaderia en destí.

Fins al juny, la majoria de consultes han estat relacionades amb la normativa tecnico-administrativa d’un país estranger; les duanes, serveis d’inspecció i aranzels; i la mobilitat de persones. I, de fet, gran part d’aquestes consultes han estat vinculades amb problemàtiques derivades de la situació provocada per la covid-19.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483