Les aerolínies europees temen “la ràpida” caiguda de la demanda pel coronavirus i estimen pèrdues d’entre 20.000 i 40.000 milions d’euros. El lobby aeri europeu A4E assegura que “en alguns casos” han detectat més d’un 50% menys de reserves que l’any passat des de l’inici del brot. Tot i això, des d’aquesta associació admeten que encara està per veure l’impacte que tindrà el covid-19 en el sector aeri. Per ara, aquest lobby reclama a la Comissió Europea que decreti una “exempció temporal” a la regulació sobre franges horàries de vol a les companyies com va fer durant el brot del SARS, la guerra de l’Iraq del 2002 o la crisi financera del 2009.
Les companyies han de volar com a mínim un 80% en una franja horària determinada per poder-la conservar. Fonts d’A4E afirmen que algunes aerolínies temen perdre de cara a l’estiu algunes franges per les cancel·lacions de vol actuals arran del coronavirus. Per això, aquest lobby està reclamant a la CE que suspengui la regulació que exigeix aquest 80% “pel que queda d’hivern i durant la temporada d’estiu” que comença al març.
“Esperem que la Comissió Europea adopti ràpidament les mesures necessàries per permetre a les companyies aèries operin de manera més flexible donada la crisi actual”, afirmen des d’A4E.
A4E representa a Brussel·les companyies com Aegean, Air France-KLM, easyJet, International Airlines Group (IAG), Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair o TAP Air Portugal. Fabricants mundials com Airbus o Boeing també en són membres.