Dijous, 21 de novembre del 2024

L’Automobile Barcelona 2023 supera les seves expectatives i assoleix 360.000 visitants, un 20% més del previst

Lacalle destaca l'augment de vendes i diu que treballaran perquè l'edició 2025 sumi totes les marques "top" del sector

|

L’Automobile Barcelona 2023 ha superat les seves expectatives i ha assolit una xifra de 360.000 visitants, un 20% més del previst. Ho ha explicat el president de l’esdeveniment, Enric Lacalle, que ha qualificat la cita de “rècord” perquè alhora han crescut les vendes i la xifra de marques presents, n’hi ha hagut 31, deu més que l’anterior edició. En aquest sentit, s’ha proposat la fita de treballar perquè l’edició de 2025 reuneixi totes les firmes “top” del sector. Tot plegat en un esdeveniment que, segons Lacalle, ha evidenciat que el futur passa pels vehicles elèctrics i híbrids. La principal prova, ha dit, és que més de la meitat dels compradors que s’hi han apropat han apostat per aquesta modalitat d’automòbil.

La cita, que organitza Fira de Barcelona i l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), ha tancat portes aquest diumenge després de les bones dades registrades i que segons els organitzadors han retornat “l’optimisme” al sector. Enric Lacalle s’ha expressat en aquest sentit i ha explicat que tot i que el sector segueix veient-se afectat per la manca de subministres i components, la majoria de marques presents a l’esdeveniment no han tingut cap problema per poder atendre les demandes dels visitants.

Lacalle ha remarcat que les dades del saló d’aquest 2023 han estat de “rècord” perquè s’han superat les vendes i també l’afluència de públic, ja que es calcula que des del 13 de maig fins aquest 21 de maig, han passat per la Fira de Barcelona 360.000 persones. Tot i que aquesta xifra dista molt dels 800.000 visitants que van registrar-se el darrer any abans de la pandèmia, Lacalle s’ha mostrat convençut que el saló avança en el camí correcte. Així, ha destacat que l’afluència de públic és un 20% superior a la prevista inicialment i també a la registrada en l’anterior edició, l’any 2021, ja que aquest és un saló bianual.

Pel que fa a les marques, el responsable de la cita ha ressaltat que enguany un total de 31 firmes han estat presents. Això són nou més que fa dos anys. Segons Lacalle aquest “és el segon saló d’Europa en número de firmes”. Amb tot, ha reconegut que hi ha hagut absències destacades. Entre aquestes sobresurten algunes de molt conegudes com per exemple BMW o Volkswagen. Per tot plegat, Lacalle s’ha compromès a “lluitar” ferventment perquè l’edició de 2025 pugui batre un nou rècord i reunir totes les firmes “top” del sector. “Al visitant li agrada venir i trobar totes les seves marques preferides i si no se sent una mica decebut”, ha considerat.

Entre es marques que han pogut veure’s a la Fira de Barcelona n’hi ha hagut diverses d’origen xinès, com BYD o DFSK. Lacalle ha dit que aquest fet confirma l’interès d’aquest país pel mercat europeu amb dissenys i preus “molt interessants”. També se n’han trobat d’altres més comunes com Cupra, Dacia, Ebro, Hyunday, Kia, Mercedes, Nissan, Renault, Tesla o Volvo.

Més del 50% dels compradors busquen cotxes electrificats
Aquest 2023, el saló que posat l’accent en el vehicle elèctric, tal com evidencia el lema que va escollir-se: “Electrizant”. Segons Lacalle, l’aposta pels vehicles no contaminants s’ha pogut veure també en els interessos dels compradors. D’acord amb una enquesta realitzada durant l’esdeveniment, el 36,2% dels visitants s’hi han apropat amb la intenció d’adquirir un vehicle i d’aquests, més de la meitat, ha manifestat estar cercant un automòbil electrificat. En concret, un 34,9% ha dit estar interessat en un híbrid o híbrid endollable i un 17,1% en un cotxe totalment elèctric. Per contra, el 20,9% s’ha inclinat pels transports convencionals amb motor de benzina.

En aquesta línia, el certamen ha muntat l’Electric Zona, un espai amb 13 models electrificats en podis elevats per donar protagonisme a aquests models. A més, la fira ha inclòs un seguit de demostracions per apropar les “virtuts” dels motors elèctrics en un circuit al voltant de la Font Màgica de Montjuic. Les exhibicions han anat a càrrec de pilots professionals com Laia Sanz.

A més, els tradicionals boxes ubicats a les avingudes Reina Maria Cristina i Rius i Taulet han estat un altre dels focus d’activitat i han acollit milers de ‘test drives’. Les marques han posat a disposició dels visitants tota mena de vehicles, des de SUV urbans a turismes familiars, amb un protagonisme especial dels models electrificats, que els interessats a adquirir un nou cotxe han pogut conduir en condicions reals per l’emblemàtic circuit de Montjuïc.

Aquesta edició no només s’ha centrat en els cotxes, sinó que també hi ha hagut lloc pels nous sectors de la mobilitat com plataformes integrades, sistemes de recàrrega, renting o patinets amb marques com Acciona Silence, Astara Move, Seat Mo o Wallbox.

14 primícies i tres novetats mundials
El saló ha comptat amb 14 primícies, entre les quals hi ha tres novetats mundials. Entre les més destacades s’hi troba el prototip de la furgoneta elèctrica Ebro Ecopower, que es fabricarà a l’antiga fàbrica de Nissan, i el Mercedes-Benz Classe E. A més, el nou Cupra Tavascan, també s’ha pogut veure per primer cop a Barcelona després que es presentés a Alemanya.

Els vehicles de dues rodes han tingut un paper protagonista en l’edició d’aquest 2023, ja que en paral·lel s’ha celebrat el saló Motoh!, de l’11 al 14 de maig. El certamen de vehicles de dues rodes, coorganitzat amb Kando Events, ha disposat de més de 40 expositors, entre ells Kawasaki, Harley Davidson, Yamaha o Keeway. La firma xinesa Yadea hi ha presentat el model Keneness, la primera moto elèctrica no scooter de la marca. Segons Lacalle, l’esdeveniment també ha estimulat l’assistència de públic a l’Automobile: “Barcelona és la segona ciutat europea amb més nombre de motos i aquest saló ha estat totalment ple”, ha comentat Lacalle que ha dit que molts curiosos han aprofitat per gaudir alhora de motos i cotxes.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483