Dijous, 21 de novembre del 2024

L’Aran demana la mobilitat amb França i Llívia demana unir les dues Cerdanyes

Ambdues iniciatives es fonamenten en el comerç i negoci de les empreses que tenen clients a l'altre cantó de la frontera

|

Feta l’excepció d’admetre la mobilitat entre Andorra i l’Alt Urgell, dues excepcions més han aflorat i es demanen des del territori: La de La Vall d’Aran amb França, proposada per Conselh Generau d’Aran amb el suport de la patronal Foment del Treball, i la de les dues Cerdanyes demanada pel municipi de Llívia.

VAL D’ARAN-FRANÇA
Així, Foment del Treball ha expressat el suport al govern d’Aran en la seva reclamació per recuperar la mobilitat entre aquest territori i França. La patronal considera que “tots els territoris han de tenir un tracte similar i les mateixes oportunitats de mobilitat” per part del Govern en les mesures adoptades per contenir la propagació de la covid-19. En aquest sentit, Foment considera que si l’executiu català permet la mobilitat entre l’Alt Urgell i Andorra, “hauria d’adoptar una mesura similar per a la Val d’Aran i França”, i més tenint en compte “la importància de les relacions econòmiques, laborals, sanitàries i educatives” entre ambdós territoris.

LLÍVIA I LES DUES CERDANYES
L’Ajuntament de Llívia (Cerdanya) ha demanat que tota la comarca sigui considerada com una única unitat en termes de mobilitat, aplicant la mateixa mesura que el Govern ha autoritzat en el cas de l’Alt Urgell i Andorra. Així ho ha expressat el seu alcalde, Elies Nova, en una carta enviada al vicepresident de la Generalitat amb funcions de president, Pere Aragonès, en la qual ha lamentat que no s’hagin tingut en compte les “particularitats” d’aquesta zona fronterera. El batlle ha dit que la realitat del municipi es veu agreujada pel fet de ser un enclavament envoltat de territori administrat per França i ha assegurat que el 90% dels clients que reben són de l’Alta Cerdanya, Nova també ha destacat els “vincles familiars” existents entre els veïns que resideixen en una banda i l’altra de la frontera i ha detallat que tot aquest territori, a més del Capcir, actua com una única àrea sanitària, tenint en compte que el seu equipament de referència és l’Hospital de Cerdanya, l’únic d’Europa que és de caràcter transfronterer.

En aquest sentit, també ha dit que la carretera que uneix Llívia a Puigcerdà és a la vegada un dels eixos principals de circulació per als veïns de l’Alta Cerdanya que van a aquest centre sanitari. Des de l’executiu català li han respost que estudiaran la petició, però que veuen difícil que aquesta es pugui aplicar.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483