L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en funcionament aquest dimecres l’app pública ‘Picmi Taxi’, incorporada a l’aplicació AMB Mobilitat i que permetrà que els usuaris puguin demanar un vehicle immediat a través del mòbil. L’eina serà obligatòria per a tot el sector i té per objectiu complementar la petició d’un taxi feta “a mà alçada” al carrer. Pel que fa a l’usuari, l’AMB ha detallat que, abans de fer la sol·licitud, podrà veure quant de temps durarà el trajecte escollit, quants diners li costarà, així com altres alternatives de transport. En la presentació de l’aplicació, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha celebrat que es tracta d’una eina “llargament reivindicada” que permetrà reduir la circulació de taxis en buit.
En aquest sentit, l’AMB ha detallat que l’usuari podrà accedir a ‘Picmi Taxi’ a través de l’app AMB Mobilitat. Un cop dins, podrà sol·licitar el trajecte i el sistema, immediatament, avisarà als vehicles que estiguin a prop. A partir d’aquí, l’usuari veurà quants minuts tardarà un vehicle fins al punt de recollida i una aproximació del cost del trajecte, i podrà acceptar o no el servei.
L’AMB també ha indicat que l’app no portarà incorporat cap mètode de pagament i, per tant, l’usuari pagarà un cop finalitzat el trajecte. D’altra banda, en la presentació de l’aplicació, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha anunciat que la posada en marxa de l’aplicació va acompanyada d’un pla d’implementació de noves microparades de taxis, amb capacitat per dos o tres vehicles.
Segons ha indicat, en els últims mesos s’han instal·lat 51 noves microparades a la ciutat de Barcelona i la previsió és afegir-ne 140 més fins al 2023. En total, Barcelona disposarà de 465 parades i microparades de taxis a finals de l’any vinent. Precisament, l’app pública també portarà incorporada una opció per veure quines parades té a prop l’usuari.
En aquesta línia, Bonet insistit que l’objectiu de posar en funcionament ‘Picmi Taxi’ és millorar l’oferta del servei, però també reduir la circulació de taxis en buit i, conseqüentment, les emissions dels vehicles. Precisament, l’AMB ha detallat que els taxistes que estiguin aturats a aquestes parades tindran prioritat a l’hora d’assignar els serveis demanats a través de l’app.
Quant al finançament de l’app, segons ha aclarit l’Institut Metropolità del Taxi, la inversió total ha estat de gairebé 200.000 euros, el 80% dels quals provenen dels fons Next Generation. Segons dades de l’AMB, actualment a la ciutat de Barcelona i a la seva àrea metropolitana hi ha uns 10.500 taxis, els quals, a partir d’aquest dimecres, disposaran de l’app pública.
Una oportunitat “única” pels taxistes
Al seu torn, els representants del sector del taxi han celebrat la posada en funcionament de l’aplicació. El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha afirmat que es tracta d’una “oportunitat única” pels taxistes, i ha instat a tots els conductors a aprofitar-la. “Sempre ens queixem que les administracions no fan res. Ara ho han fet i ara depèn de nosaltres aprofitar aquesta eina”, ha constat Álvarez.
En la mateixa línia s’ha expressat el portaveu d’STAC, Jaime Sau, que ha assegurat que s’obre “una nova etapa dins el sector”. “És un pas valent que ajudarà a digitalitzar els taxis, són 10.500 vehicles disponibles digitalment”, ha celebrat. Per la seva banda, el portaveu de l’Agrupació Taxi Companys, Luis López, ha subratllat que es tracta d’una app que beneficia “a tot el sector” i que no funciona com a “substitut” d’altres aplicacions privades. “L’app no serveix per demanar un taxi per demà a les cinc del matí, sinó per complementar la mà alçada i per permetre que l’usuari vegi si té una parada a prop”, ha afirmat.