La Paeria de Lleida s’ha posat a disposició de la Generalitat per tal que el futur polígon Torreblanca – Quatre Pilans pugui acollir la primera planta de bateries elèctriques que vol impulsar el consorci publicoprivat format pel govern espanyol i les empreses Seat-Volkswagen i Iberdrola. Segons va avançar aquesta setmana el diari ‘Ara’ i ha pogut confirmar l’ACN de fonts municipals, el Govern s’ha interessat en aquest polígon de més de 400 hectàrees i format per sòl, en la seva majoria, de titularitat pública. El projecte s’està tramitant i la previsió és posar-lo en marxa abans del 2023. Això és un dels principals avantatges, ja que permet adaptar les parcel·les segons les necessitats de les empreses. També ofereix connexió ferroviària.
El Govern no ha confirmat una ubicació concreta i s’ha limitat a dir que estan treballant per fer “la millor oferta d’ubicació per a la planta de bateries” al considerar que Catalunya compleix “tots els elements per acolli-la”. L’última paraula, en tot cas, és també del govern espanyol.
Tot i això, fonts de la Paeria de Lleida han confirmat l’interès de la Generalitat per proposar el futur polígon de Torreblanca – Quatre Pilans com a espai on implantar la primera fàbrica de bateries per a cotxes de l’Estat. “Des del minut zero ens hem posat a disposició de la Generalitat per anar amb plena sintonia per poder captar alguna d’aquestes empreses que es volen implantar al país”, ha explicat el primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, que ha afegit que, malgrat la “competència ferotge” d’altres comunitats autònomes, el futur polígon industrial presenta avantatges. “Intentarem lluitar-ho fins al final”, ha afirmat.
Els principals avantatges que ofereix Torreblanca – Quatre Pilans és que el projecte fa uns dos anys que s’està tramitant i això, segons Postius, “permet garantir terminis en quant a la tramitació”. El pla director s’està redactant i la previsió és que el polígon es pugui posar en marxa abans del 2023. El fet que encara s’estigui tramitant fa que la Paeria i l’Institut Català del Sòl (Incasòl), titulars del polígon, puguin oferir parcel·les de diferents mides en funció de les necessitats de les empreses.
Finalment, a això s’hi suma el pas de la línia ferroviària pel costat del polígon que connecta, així, Lleida amb el Port de Barcelona. A banda, la Paeria també destaca que Torreblanca – Quatre Pilans té tots els elements necessaris per cobrir les necessitats energètiques i hidràuliques que pugin demanar les empreses. Des de la Paeria també han indicat que el polígon ja ha rebut la visita de diverses consultores internacionals.