L’Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les comarques gironines (AGI) vol impulsar noves rutes des de l’aeroport de Girona. Per això, crearan un agent prospector perquè analitzi quines connexions es poden operar des de la terminal de Vilobí d’Onyar (Selva). En paral·lel, l’AGI també vol sumar esforços amb els principals ajuntaments gironins. De fet, l’organisme sosté que la col·laboració municipal “és indispensable” i que és “important” que els consistoris participin a les decisions territorials sobre l’aeroport Girona-Costa Brava. A més, Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç també es marquen com a objectiu millorar les connexions de la terminal amb els diferents municipis (per exemple, amb línies d’autobús).
L’AGI ha celebrat aquesta tarda la seva assemblea general ordinària. Hi han assistit representants de la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Comerç (els tres que en formen part). Entre d’altres, hi eren la delegada del Govern, Laia Cañigueral; el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín, i els presidents de la Diputació i la Cambra, Miquel Noguer i Jaume Fàbrega (aquest darrer, telemàticament).
Durant la reunió, els assistents han coincidit en què l’aeroport de Girona és “un element clau per a la recuperació econòmica i social de les comarques gironines”. Sobretot, després del que han comportat aquests dos anys de pandèmia. “Més enllà de ser una peça cabdal per al sector turístic, també dona valor afegit a tota l’àrea geogràfica de les comarques gironines, generant un impacte econòmic directe i indirecte”, recull l’AGI en un comunicat.
Per impulsar l’aeroport, però, les dues administracions i la Cambra coincideixen en què, dins aquesta estratègia, necessàriament han de sumar-s’hi els principals ajuntaments de la demarcació. I per això, volen sumar esforços amb ells. “La col·laboració municipal és indispensable per al bon funcionament d’una estratègia territorial; és important que els ajuntaments participin en les decisions territorials sobre l’aeroport”, destaca l’AGI. I hi afegeix: “Des d’aquest espai de coordinació es podrà fer el seguiment de les actuacions aeroportuàries i vetllar perquè es duguin a terme les inversions previstes”.
Promoció, noves rutes i mobilitat
Segons subratlla l’AGI, els eixos d’aquesta nova estratègia territorial es divideixen en diversos objectius. D’entrada, es vol crear un agent prospector perquè analitzi noves rutes interessants per incorporar a l’oferta del Girona-Costa Brava, i perquè faci estudis -especialment, d’impacte econòmic- per avaluar-ne els resultats.
L’organisme també vol impulsar un pla de mobilitat, que passa per assegurar l’arribada de l’alta velocitat a l’aeroport, i garantir també les connexions de la terminal amb el territori (a través de línies d’autobús o altres mitjans de transport). A més, l’AGI també vol buscar nous instruments de promoció turística del Girona-Costa Brava.
Durant la reunió, els assistents també han subratllat que faran seguiment del nou pla director de l’aeroport (que ara ha sortit a exposició pública) i del que recull el Document d’Ordenació i Regulació Aeroportuària (DORA). A més, han coincidit en què es farà “pressió i seguiment de les qüestions aeroportuàries, especialment de les taxes que es cobren a les companyies per passatger”.