L’Agència Catalana de Turisme preveu que l’activitat del sector es recuperi entre un 50% i un 60% aquest any. Això és el que ha assegurat aquest dimecres el director de l’agència, David Font, en un acte a Amsterdam per promocionar el turisme a Catalunya. Segons Font, la recuperació de l’activitat turística estarà impulsada per la recuperació del turisme de vacances, però també per la represa dels congressos i els viatges de negocis. “Estimem que l’estiu del 2021 serà millor que el del 2020”, ha dit Font tot subratllant que encara hi ha mercats que no poden arribar fàcilment a Catalunya per les restriccions. “Tenim un optimisme moderat”, ha afirmat.
Pel que fa a les restriccions als turistes del Regne Unit, un dels principals mercats per a Catalunya, Font ha confiat que el govern britànic i l’espanyol “flexibilitzin les restriccions” en les pròximes setmanes o mesos. Amb tot, ha assegurat que cal mantenir mesures per frenar la transmissibilitat de les variants.
Per Font, el passaport sanitari europeu dona “seguretat” tant als ciutadans com al sector. Pel que fa als turistes de fora de la Unió Europea, el director de l’Agència Catalana de Turisme ha apuntat que espera que arribin ciutadans dels Estats Units a Catalunya aquest estiu perquè les aerolínies ja estan recuperant les connexions. Tanmateix, ha admès que “costarà” recuperar el nivell de connexions previ a la pandèmia. En canvi, l’Agència Catalana de Turisme preveu que els turistes asiàtics triguin més a arribar. Font ha apuntat cap a finals d’any o fins i tot principis del que ve.
El Grand Tour de Catalunya
En el marc de l’aturada a Amsterdam de la gira de l’Agència Catalana de Turisme per les capitals dels principals mercats emissors de turistes a Catalunya per promocionar el territori, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha intervingut a través d’un vídeo en què ha defensat que Catalunya està “plena d’atractius”. “Hi ha una Catalunya feta a mida per a tothom”, ha reivindicat.
En l’acte de promoció del turisme a Catalunya a Amsterdam hi ha intervingut també la directora de l’oficina de l’Agència Catalana de Turisme pel Benelux, Inma Ballestín, el director del Patronat de Turisme de les Terres de Lleida, Juli Alegre, i el director del Patronat de Turisme de la Costa Brava, Norbert Bes.
Ballestín ha explicat la destinació catalana a través d’una ruta per tot el territori davant mitjans de comunicació, ‘bloggers’ i ‘influencers’ amb l’objectiu de promocionar al Benelux el turisme a Catalunya. Al seu torn, Alegre i Bes han explicat les especificitats turístiques dels seus territoris.
Principals mercats turístics
El Benelux és el cinquè mercat emissor de turisme a Catalunya amb 758.600 i 375.400 turistes procedents dels Països Baixos i Bèlgica, respectivament, el 2019. Aquests visitants van generar una despesa de 747,6 milions d’euros en el cas del mercat dels Països Baixos i 472,2 milions en el cas del mercat belga. La despesa total va ser de 1.219,8 milions el 2019.
Amb més de quatre milions de turistes el 2019, França és el principal mercat emissor de turistes a Catalunya. A França la segueixen el Regne Unit amb més de dos milions de turistes i Alemanya amb 1,4 milions de turistes. Dels 19,3 milions de turistes que van visitar Catalunya el 2019, 13,5 milions provenien de França, el Regne Unit, Alemanya, Espanya i el Benelux.