Van succeïnt-se les declaracions al voltant de l’ampliació de l’aeroport del Prat i no totes en el mateix sentit. El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha defensat que Catalunya “no es pot permetre el luxe” de no tenir un aeroport del Prat preparat per a l’economia del segle XXI. D’aquesta manera, s’ha referit en la seva primera sessió de control al Parlament com a vicepresident, a l’ampliació de l’aeroport. Així mateix, ha recordat que el Govern ha acordat impulsar una taula institucional per abordar amb els sectors afectats “l’aeroport que necessita Barcelona i Catalunya”. D’altra banda, el vicepresident ha fixat com a objectius prioritaris “avançar cap al projecte de la república catalana i fer d’aquest país un país de progrés”.
Paral·lelament, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha reclamat aquest dimecres al matí que s’eviti fer un “debat maniqueu” sobre la possible ampliació de l’aeroport del Prat. “El debat no ha de ser sí o no, sinó quines infraestructures necessitem per a uns objectius compartits”, ha dit en una conferència al Barcelona Tribuna. Colau ha apostat per modernitzar les infraestructures, millorar la connectivitat global i tenir una mobilitat més eficaç, però ha demanat un debat amb tots els sectors que tingui en compte la sostenibilitat requerida per la Unió Europea per tal de “reduir les emissions, no ampliar-les” i apostar pel ferrocarril en el cas dels trajectes de radi curt.
Per tot això, ha demanat un debat “serè i honest” i ha criticat que el mateix president d’Aena, Maurici Lucena, admeti que la seva proposta d’ampliació no rebria el vistiplau de la Comissió Europea. “Tenim objectius compartits i hem d’asseure’ns i veure de forma realista com els aconseguir i quin és el millor aeroport que necessitem”, ha assegurat.