ACN
La Plataforma per la Llengua ha posat en marxa la campanya ‘Welcome to Catalonia’ perquè els turistes coneguin l’existència del català i la seva vitalitat, a la vegada que es donen a conèixer altres atractius de caire cultural i gastronòmic del país. La plataforma vol que els visitants siguin conscients que Catalunya té una llengua pròpia, que no és minoritària i que la parlen al voltant de deu milions de persones. L’entitat, en col·laboració amb la Diputació de Tarragona i la Generalitat, ha distribuït, principalment a les oficines i els patronats de turisme del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre, més de 3.000 exemplars d’un desplegable que també inclou un petit glossari de vocabulari bàsic per animar els turistes a fer servir el català. S’ha editat en sis idiomes.
El tríptic editat per a la campanya ‘Wecolme to Catalonia’ de la Plataforma per la Llengua conté un petit glossari i informacions sobre la importància del català i on es parla, i també convida el visitant a descobrir la realitat lingüística de Catalunya mentre visiten el país. El lema que inclou el desplegable és “Un país i una llengua per descobrir”. Tota la informació s’acompanya d’un mapa amb els patrimonis catalans reconeguts per la UNESCO, un mapa de domini lingüístic i algunes imatges de plats típics catalans. El material de la campanya s’ha editat en català, anglès, francès, italià, alemany i castellà.
El desplegable també s’ofereix en suport digital i l’entitat es planteja preparar-ne una segona edició davant la bona acollida que ha tingut entre agents turístics, lingüístics i culturals d’arreu del país.