Dijous, 06 de febrer del 2025

La plataforma Fridays For Future organitza una protesta contra el ‘Black Friday’

Desenes de joves es concentren davant H&M, Nike i El Corte Inglés per denunciar el consumisme extrem

|

Fridays For Future ha organitzat una protesta a la plaça Catalunya de Barcelona per mostrar el seu rebuig al ‘Black Friday’. Desenes de joves, s’han concentrat al centre de la ciutat per reclamar “justícia climàtica” i protestar en contra del “consumisme extrem” d’aquesta jornada de compres. A les cinc de la tarda, els joves han protagonitzat una marxa cap a Portal de l’Àngel, el carrer amb més botigues de grans empreses i un dels més transitats. S’han repartit davant les portes d’El Corte Inglés, H&M i Nike, i han col·lapsat les entrades amb cartells en contra del consumisme. “Aquestes empreses tenen samarretes en contra del canvi climàtic i són les primeres que desforesten”, ha explicat la Maria Serra, portaveu de la plataforma.

Durant l’acció reivindicativa, han llegit el manifest de la diada i, un cop acabada l’acció, han decidit asseure’s al mig del carrer obstaculitzant el pas als compradors, la gran majoria turistes.

 

Aquesta acció s’ha dut a terme simultàniament amb altres ciutats i plataformes que han decidit protestar contra el ‘Black Friday’ com Greenpeace a Madrid.

 

Seguint en aquesta línia, totes les accions reivindicatives emmarquen en la Quarta Vaga Global pel Clima i Fridays For Future ha descrit l’acció protesta d’avui com una manera d'”escalfar motors” per la propera gran manifestació en contra del canvi climàtic que es farà a Madrid el pròxim 6 de desembre.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483