La Paeria col·laborarà en la redacció d’un estudi sobre l’impacte social de noves superfícies comercials a la ciutat

0

ACN

L’Ajuntament de Lleida col·laborarà amb el sector empresarial lleidatà en la redacció d’un estudi sobre l’impacte social per la implantació a la capital del Segrià de noves superfícies comercials, segons ha donat a conèixer l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, després de reunir-se aquest dimecres amb representants de la Cambra de Comerç de Lleida, de la Fecom, de Pimec i de la Federació d’Hostaleria de Lleida, que li han presentat les conclusions de les jornades celebrades recentment sobre el model comercial de la ciutat. Després de la trobada, Ros ha explicat que la Paeria, conjuntament amb les organitzacions empresarials, tiraran endavant plegats un estudi d’impacte social, és a dir, “un pla director o estratègic dels desenvolupaments comercials que reforci la potenciació del comerç a Lleida en les seves diferents formes i possibilitats”.

Àngel Ros, acompanyat del tinent d’alcalde i regidor de Comerç, Rafael Peris, ha rebut aquest dimecres representants de la Cambra de Comerç, de la Fecom, de Pimec i de la Federació d’Hostaleria de Lleida. Després de la reunió, l’alcalde de Lleida s’ha referit a les jornades que van organitzar fa unes setmanes aquestes organitzacions empresarials sobre el model comercial de Lleida i ha assegurat que “moltes de les seves conclusions ja s’havien recollit i es van posar sobre la taula en el darrer ple extraordinari de la Paeria sobre el model comercial a la ciutat, que anaven en la línia d’aprofundir i realitzar uns estudis d’impacte i estratègics del comerç”. Tot i això, Ros ha informat que l’Ajuntament de Lleida col·laborarà amb aquests agents econòmics lleidatans en la redacció d’un estudi sobre l’impacte social de noves superfícies comercials a la capital del Segrià.

L’alcalde de Lleida ha avançat que ambdues parts s’han emplaçat a una nova reunió, que es preveu a finals de la pròxima setmana o principis de la següent, “on es veurà l’índex de l’abast de l’informe, que també servirà per tenir una idea aproximada del cost, que el finançaran les diferents parts i en el qual també hi participarà l’Ajuntament de Lleida”.

Àngel Ros ha destacat, a més, que “tots els sectors empresarials han de fer els seus propis plans estratègics i, especialment, el del comerç que incideix directament en la fisonomia de la ciutat”. Per tant, considera “lògic” que la Paeria hi col·labori. A més, l’alcalde ha defensat que dins del nou Pla d’Ordenació Urbana Municipal que s’està redactant “s’hi ha d’incloure un estudi comercial, amb la qual cosa dedicarem els recursos en aquest treball comercial que es farà, que també ens servirà per incloure’l dins del POUM”, ha dit.

Per la seva banda, el tinent d’alcalde i regidor de Comerç, Rafael Peris, ha explicat que “ha de ser un pla estratègic del comerç que tingui en compte diverses variables”, com ara “el possible impacte econòmic i social d’alguna nova implantació però també les concentracions comercials existents, les noves necessitats de mobilitat i dels consumidors i usuaris o temes de formació, entre altres”.

L’estudi sobre l’impacte social per la implantació a la ciutat de noves superfícies comercials estarà liderat per la Cambra de Comerç de Lleida, amb la participació de diferents entitats, organitzacions i administracions, entre elles l’Ajuntament de Lleida “amb un paper molt important”, segons han detallat fonts municipals.

Comenta

Escriu el teu comentari
El teu nom aqui

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.