Dimecres, 22 de gener del 2025

La nova ronda de Sant Antoni de Barcelona no preveu asfalt ni trànsit de cotxes

La reforma segueix el model Superilla i projecta 15.600 metres quadrats d'espai per a vianants

|

La nova ronda de Sant Antoni no preveu asfalt ni trànsit de cotxes, segons l’avantprojecte anunciat aquest dilluns per l’Ajuntament de Barcelona a veïns i entitats. La proposta recull, segons el consistori, els principis definits en el “diàleg” dels últims mesos amb entitats veïnals i comercials del Raval i Sant Antoni. La rehabilitació promou la pacificació de l’espai, més verd i més espais de relació i afavoreix la mobilitat sostenible, el transport públic, la vida de barri i el comerç local, afirma l’Ajuntament. El disseny segueix el model Superilla Barcelona i substitueix l’asfalt per pedra natural. La intervenció permet guanyar 15.600 metres quadrats d’espai per a vianants, zones verdes i usos ciutadans, afegeix el consistori.

La remodelació, que pretén recosir els barris de Sant Antoni i el Raval, integra el pas de les bicicletes i dibuixa un sol carril bus exclusiu de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell. També renova el carrer de Tamarit i la plaça del Pes de la Palla per convertir-la en un espai amb una “superàrea de joc”.

Ara s’iniciarà un espai de participació per concretar i validar la proposta i redactar el projecte executiu, que afectarà el tram que va del carrer Comte d’Urgell al Floridablanca. La previsió de l’Ajuntament és començar les obres a finals de juny, però el govern municipal subratlla que els canvis a la ronda seran “immediats”. En aquest sentit anuncia que el pròxim dilluns, 14 de novembre, ja es començarà a retirar de la llosa.

El desembre del 2018 la ronda es va recuperar per a ús veïnal després de nou anys d’acollir les carpes provisionals del Mercat de Sant Antoni. Aleshores es va adequar la llosa per recuperar-la per a usos ciutadans, i es va fer una primera proposta de reurbanització. En els últims mesos, es va dur a terme un procés de diàleg amb veïns, entitats i comerciants per actualitzar el projecte i trobar un punt d’equilibri entre les diverses voluntats manifestades amb relació a la pacificació de l’espai i del pas del transport públic.

Arran d’aquestes trobades es van consensuar les premisses bàsiques que ara recull l’avantprojecte, més espai verd, noves zones d’estada i de joc, consolidació del carril bici que ja funciona a la ronda, nous espais de càrrega i descàrrega que funcionin a certes hores del dia -dels 2 actuals a 18- i resoldre el pas del transport públic i la situació del bus en contra direcció pel carrer Comte d’Urgell.

En total, es projecten més de 1.800 metres quadrats de verd urbà i uns 160 arbres, dels quals una cinquantena són nous. També es creen espais amb activitats diverses, més zones de passeig i d’ombra i jocs infantils. Pel que fa al carril bici, entre Comte d’Urgell i Villaroel se’n preveu un de bidireccional estàndard, i entre Villaroel i Floridablanca amb botonadures.

Quant al transport públic, la solució proposada preveu un carril bus exclusiu de baixada de Villarroel a Comte d’Urgell. El tram Floridablanca-Villarroel queda “completament pacificat”, afirma el consistori. S’elimina, així, el pas del bus en contra direcció que hi ha avui dia pel carrer Comte d’Urgell.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483