La nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal entrarà en funcionament a partir del segon semestre de l’any que ve, coincidint amb el trasllat de les vies de la línia de Granollers al seu pas per l’estació intermodal de La Sagrera, tal com es va fer a finals de l’any passat amb la línia de Mataró. Segons el coordinador d’Adif de l’operació ferroviària de La Sagrera i Sant Andreu, Lluís Ugalde, l’objectiu és “minimitzar afectació ferroviària” en una línia que compta amb un trànsit “molt elevat”. El nou edifici comptarà amb una superfície de 696 metres quadrats, dels quals 332 metres corresponen al vestíbul i disposarà de dues andanes amb quatre vies en total.
A més, comptarà amb il·luminació natural de forma zenital a través de cinc lluernaris i unes pantalles laterals translúcides que també serviran de protecció acústica. Es tracta, segons Ugalde, d’un disseny força excepcional en estacions soterrànies que a més permetrà reduir el consum d’energia elèctrica i comptar amb ventilació natural.