La sostenibilitat és un factor cada cop més decisiu en la decisió de compra dels consumidors i més de la meitat ha deixat de comprar productes de marques que consideren que no són prou curoses ambientalment, segons es desprèn de l’informe de la patronal de la distribució Aecoc publicat aquest dimarts. El sondeig ‘El impacto de la sostenibilidad en la cesta de la compra’ assegura que el percentatge de consumidors que deixa de comprar marques no sostenibles ha crescut un 18% respecte a les dades registrades el 2019. L’estudi també revela com la inflació està condicionant la compra de productes sostenibles. Així, la meitat dels consumidors assegura que l’increment de preus ha fet caure la sostenibilitat a les seves prioritats.
De fet, tres de cada deu afirmen que han reduït la compra de productes sostenibles per preu, mentre que un 48% ha canviat d’establiment per comprar d’una manera sostenible a un preu més baix. L’informe també mostra com el 48% dels consumidors consideren que estan “molt informats” en relació amb la sostenibilitat dels productes que compra. Els materials, l’impacte mediambiental del procés de producció i l’efecte sobre la salut són els aspectes que més te en compte el consumidor per valorar una marca com a sostenible.