El 49,6% de les llars amb accés a Internet han consumit contingut audiovisual a través de plataformes en línia de pagament com Netflix, HBO o Amazon Prime Video a finals de 2020. Aquesta xifra representa un creixement interanual de gairebé el 23%, segons les dades del Panell de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) del quart trimestre de 2020. En aquest període, la missatgeria en línia ha estat el servei més utilitzat pels usuaris amb telèfons intel·ligents (82,7%) i l’aplicació de WhatsApp ha estat la que ha concentrat més internautes (91,6%). A aquesta li segueix Instagram (22,2%), Facebook Messenger (21,7%) o Telegram (11,1). Més enllà de la missatgeria, WhatsApp també ha estat la més popular (66%) per fer trucades o videotrucades, seguida de Skype (9,9%) i Facebook Messenger (7,7%).
Les xarxes socials més populars són Facebook i Instagram, amb un 57,8% i un 43,6% dels internautes, respectivament. Instragram ha crescut en usuaris des de 2015, quan el percentatge era del 19%. En la resta de xarxes socials, el volum d’internautes s’ha mantingut relativament estable. En total, nou de cada deu internautes acostuma a connectar-se a internet a través del mòbil de manera habitual, tot i que l’ús d’ordinadors portàtils com a dispositiu per connectar-se a internet ha crescut en gairebé cinc punts percentuals. Un 53% dels espanyols consumeixen continguts en línia un cop a la setmana, com a mínim, amb preferència pels vídeos curts.