Després que una consultora privada hagi fet arribar al Govern una proposta per ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar, les opinions i declaracions sobre el tema han estat una autèntica cascada, especialment pel preu i en contra de l’afirmació que la nova pista sobre el mar evitaria l’impacte mediambiental sobre la zona més pròxima a l’aeroport.
LLUÍS MIJOLER: “Completament obsurd”
L’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha assegurat que la proposta d’ampliar l’aeroport barceloní amb una quarta pista sobre el mar “és completament absurda”, “absolutament inviable” i “descartada per la pròpia Aena des de fa anys”. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Mijoler ha comentat que requeriria una inversió de 2.100 milions d’euros i que semblava “una publicació pel 28 de desembre”, el dia dels innocents. “Aquests presumptes experts que proposen una pista sobre el mar obliden que al litoral hi ha una zona d’especial protecció per les aus marines”, ha afegit.
JORDI TURULL; “Fora de lloc”
El secretari general de Junts, Jordi Turull, creu que la proposta d’ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar està completament “fora de lloc, fora dels temps i de les necessitats ambientals”. En un acte a Piera, Turull ha subratllat que no volen “restar bondat” als promotors de la idea però creu que seria “curiós” que el Govern estudiés “seriosament” aquesta proposta. I ha recordat que el que van plantejar des de la formació, que parlava d’ampliar 300 metres la pista “es va bloquejar des de dins del Govern” malgrat ser una “proposta seriosa” pensada per “impulsar l’economia de Catalunya” alhora que també “mirava de protegir la Ricarda i fer compatible amb major capacitat de vols, sobretot intercontinentals”.
Per al representant de Junts, el debat de l’aeroport s’hauria de centrar en la gestió perquè sigui una referència en comptes d’una “sucursal de l’aeroport de Madrid”. “Això és el que hauria de centrar el debat”, ha reblat.
Salvador Illa: “Sembla més beneficiós allargar una pista que no fer-ne una al mar”
El primer secretari del PSC, Salvador Illa, considera que “des d’un punt de vista ambiental sembla més beneficiós allargar una pista que no fer-ne una al mar”. En una atenció als mitjans des del Museu d’Història de la Immigració a Catalunya de Sant Adrià del Besòs, Illa ha dit que caldrà “valorar tècnicament totes les opcions” per augmentar la capacitat de l’aeroport del Prat. Illa ha detallat que caldrà analitzar “des del punt de vista tècnic” la proposta per ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar per analitzar amb deteniment “quines conseqüències se’n deriven”. En tot cas, ha subratllat que “és important que s’assumeixi que l’aeroport ha de guanyar capacitat”.
Ada Colau: “Està fora dels temps que estem vivint”
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha criticat la iniciativa privada que una consultora privada ha fet arribar al Govern d’ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar. Colau ha titllat la proposta “d’ocurrència” i ha advertit que seria “una obra faraònica que seria caríssima i que va contra la bona gestió i el sentit comú”. “Està fora dels temps que estem vivint”, ha expressat. D’altra banda, ha dit que ella sí que vol “infraestructures ambicioses i milionàries”, però per a infraestructures ferroviàries o per accelerar el corredor mediterrani.
FOMENT: “Seria molt més car del que es creu”
Foment del Treball ha celebrat aquest dissabte que la Generalitat s’habi obert al debat sobre l’ampliació de l’Aeroport del Prat però ha advertit que la idea de construir una pista sobre el mar seria més costosa del que s’ha apuntat i tindria un greu impacte ambiental.
En un comunicat, el president de la comissió per a l’ampliació de l’aeroport de la patronal, Lluís Moreno, ha apuntat que “aquesta idea ja es va estudiar entre l’any 1995-1997 arran de la primera ampliació” i que “no és veritat” que costaria més dels 2.100 milions d’euros que s’atribueixen a la construcció d’aquesta pista sobre el mar. “No es té en compte la pista de rodadura”, que “és més costosa que la pròpia pista d’enlairament”, ha advertit. Tot i això, ha aplaudit que el Govern “accepti que es posin sobre la taula temes d’importància com el cas de l’ampliació de l’aeroport del Prat”.
Foment defensa l’ampliació de les instal·lacions per absorbir els cinc milions de viatgers que, segons Aena, van haver de fer escala en algun altre aeroport el 2019. Des de fa mesos, han avaluat moltes propostes, “també imaginatives”, ha apuntat Moreno, i apostaran per la que “optimitzi no solament el trànsit aeroportuari, sinó també la governança de l’aeroport, el medi ambient i l’urbanisme del complex del sud de l’àrea metropolitana”.