Juntament amb la resurrecció de la problemàtica sobre l’ampliació de l’aeroport, la B40, la connexió ràpida que atravessa el Vallès, ha esdevingut la pedra a la sabata dels pressupostos catalans. Per programa i convicció, no hi encaixa amb els postulats d’ERC, el partit que mena en solitari el minoritari govern, però que es veu empès a “considerar-ho” adduïnt-hi tota mena de consideracions i excepcionalitats.
Així, per un cantó, l’Estat, en boca de la ministra Raquel Sánchez, defensa que el tram de la B-40 entre Sabadell i Terrassa és una infraestructura que el Vallès Occidental “necessita” perquè aportarà “competitivitat”. En una entrevista a TV3, on ha lamentat que és una carretera que “fa molts anys que s’espera”. La titular de Transports del govern espanyol ha assegurat que ja van signar un acord amb l’executiu català, qui “en l’últim moment” es va “desdir” de la proposta d’aquest tram.
També ha aprofitat, sobre l’ampliació de l’aeroport, per criticar que el Govern no tingui un posicionament “unànime i clar”. Segons Sánchez, l’ampliació de l’aeroport del Prat és un projecte “bo per Catalunya i per la resta d’Espanya” i ha assegurat que és un “clam” de la societat civil i de “molts” representants de sectors econòmics i empresarials.
Per acabar-ho de reblar, ha relligat aquestes infraestructures al mantra de “passar pàgina” afirmant que les propostes del PSC en la negociació dels comptes són “de mínims”. “No són per interessos partidistes, sinó per interessos dels catalans i les catalanes, que tenen ganes de passar pàgina i parlar de projectes importants que garanteixin la competitivitat i generin llocs de feina”, ha sentenciat.
Pimec demana “adaptar a la nova realitat” el projecte de la B-40 per poder tirar endavant els pressupostos
La patronal Pimec, de fort arrelament al Vallès, demana “adaptar a la nova realitat” el projecte de la B-40 per poder arribar a un acord per tirar endavant els pressupostos. Així ho ha indicat el secretari general de Pimec, Josep Ginesta, en una entrevista a Ràdio Estel, on ha remarcat que si no s’aproven els comptes del 2023 s’evidenciarà el “fracàs de la política”. Per evitar-ho, Ginesta ha apostat per incorporar “elements que facin més adaptable a la sostenibilitat” el tram de la B-40 entre Sabadell i Terrassa, un dels esculls en la negociació dels comptes entre el PSC i el Govern. “Les dificultats per tirar endavant el projecte no poden aturar el país”, ha dit el secretari general. Ginesta ha apostat perquè aquest tram sigui una autovia, amb dos carrils per sentit.