Cal recordar la tupinada economica de les empreses que gestionen el Tramvia
El portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, ha acusat l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, de tirar endavant la unió del tramvia per la Diagonal sense aclarir el model de gestió, la rendibilitat social del projecte ni l’impacte sobre TMB. Martí ha lamentat que el govern municipal “s’entesti” a promoure aquest projecte sense conèixer “ni la quantitat ni qui es farà càrrec de la inversió”, i en paral·lel “continuï bloquejant” el desplegament de la línia D30 amb busos elèctrics a l’avinguda. L’Ajuntament ha explicat aquest dijous que les obres per desdoblar el col·lector de la Diagonal, entre el carrer Girona i el passeig de Sant Joan, representen el tret de sortida al projecte de connexió.
El consistori encapçalat per Ada Colau preveu tenir enllestida la connexió, que unirà el tramvia amb un tram des de la plaça de les Glòries fins a la de Verdaguer, a finals del mandat actual.
“Seguim sense saber la quantitat real d’aquesta inversió, qui i com se n’ha de fer càrrec ni quin serà el seu model de gestió, ja que ara és una concessió a una empresa privada”, ha recordat Martí. També ha alertat que “tots els estudis indiquen” que el tramvia traurà usuaris a TMB, per la qual cosa ha reclamat saber l’impacte del projecte en la gestora del transport públic.
Finalment Martí ha considerat que també cal analitzar “amb molta cautela” l’impacte i les “amenaces” d’una infraestructura “rígida” com el tramvia sobre la “qualitat de l’espai urbà”, així com el “més que probable impacte” en la mobilitat i “l’augment” de la congestió, i “per tant de la contaminació”, a l’Eixample.
Jordi Martí ha tornat a reclamar al govern d’Ada Colau que impulsi el desplegament de la línia D30 amb busos elèctrics per la Diagonal, una opció “de consens” que permetria “completar i donar màxima rendibilitat i eficiència” a la nova xarxa de bus de Barcelona.