Dimecres, 22 de gener del 2025

Juli Fernández diu que la proposta actual per ampliar el Prat contravé els “consensos” sobre la crisi climàtica

"Les intervencions que fem no poden ser una barra lliure de creixement d'emissions", avisa el conseller

|

El conseller de Territori, Juli Fernández, ha advertit que la proposta actual del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i d’Aena per ampliar l’Aeoroport del Prat “no respon cap dels consensos” sobre la crisi climàtica. “Les intervencions que fem no poden ser una barra lliure de creixement d’emissions”, ha dit a ‘El Periódico’ en una entrevista en què ha subratllat que cal “actuar per la crisi climàtica” i, alhora, preservar els “pocs espais naturals” de l’àrea metropolitana de Barcelona.

“Qualsevol infraestructura, tant la del Prat com la resta, ha de respondre aquestes necessitats perquè, si no, no són una solució real”, ha avisat. A més, ha qüestionat que la proposta que va fer Aena el 2021 aparegués “de sobte, de la nit al dia, en un termini molt curt de temps, sense haver-la treballat prèviament”. El pacte per ampliar l’aeroport el van acordar la ministra, Raquel Sánchez, i l’aleshores vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, antecessor de Fernández al capdavant de Territori.

També s’ha referit al perllongament de la carretera B-40, coneguda com a quart cinturó, i ha assegurat que “aquest projecte no el vol ningú”. “Com amb l’aeroport, falta consens”, ha afirmat qui va ser alcalde de Sabadell, que ha dit no haver vist “cap acord escrit” sobre la continuació de la via, que ha d’unir Abrera (Baix Llobregat) amb Terrassa amb la previsió de perllongar-la fins a Granollers.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483