El grup tèxtil Inditex ha obtingut un benefici net de 760 milions d’euros durant el primer trimestre, un 80% més que en el mateix període de l’any passat, segons els resultats publicats per l’empresa. El grup propietari de marques com Zara ha detallat que ha fet una provisió de 216 milions d’euros pel tancament de les botigues a Ucraïna i Rússia, de manera que sense aquesta quantitat el benefici net hauria arribat als 940 milions d’euros. Pel que fa a vendes, han crescut un 36% en comparació amb el primer trimestre del 2021, fins als 6.742 milions d’euros, impulsades per la recuperació del trànsit a les botigues. Les vendes en línia, però, han caigut un 6% en termes interanuals.
El marge brut sobre vendes –la diferència entre el preu de venda d’un producte i el seu cost de producció- s’ha situat en el 60,1%, el que suposa una xifra rècord en els últims deu anys. Pel que fa al benefici brut d’explotació (ebitda), aquest ha crescut un 55% en termes interanuals, fins als 1.917 milions d’euros.
Per mercats, Inditex ha destacat que el creixement ha estat “robust” en totes les àrees geogràfiques, només amb l’excepció de Rússia i Ucraïna, on a principis de març es va apostar per tancar temporalment les botigues per l’esclat de la guerra; i la Xina, on han tancat 67 establiments per les restriccions derivades de la covid-19. En canvi, el grup ha indicat que els Estats Units continua creixent de manera “notable” i s’ha consolidat com a segon major mercat.
El CEO d’Inditex, Óscar Garcia, ha assegurat que els resultats demostren “fortalesa” i “capacitat d’adaptació”. Els del primer trimestre del 2022 són els primers resultats amb Marta Ortega –filla del fundador del grup, Amancio Ortega- al capdavant de la companyia.