La multinacional espanyola de distribució de moda Inditex ha aprovisionat 287 milions d’euros per fer front a la situació sorgida arran de l’expansió del coronavirus, amb la consegüent modificació del compte de resultats. En aquest context, el Consell d’Administració de l’empresa ha ajornat la decisió sobre el repartiment del dividend fins al juliol. Així mateix, la companyia ha obert la porta a realitzar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) a l’Estat i ha defensat la preservació de “tots” els llocs de feina com un “objectiu prioritari”. Per fer-ho, Inditex “estudiarà” les mesures anunciades aquest dimarts pel govern espanyol. A més, la companyia estudia fabricar material tèxtil per atendre les necessitats “d’urgència”.
“L’empresa ha posat a disposició del govern espanyol tota la capacitat logística, d’aprovisionament i de gestió comercial, molt especialment des de la Xina, per atendre les necessitats d’urgència”, ha manifestat en un comunicat. Fins ara, s’han donat 10.000 mascaretes protectores i està previst l’enviament d’altres 300.000 mascaretes quirúrgiques protectores a finals de setmana.
La companyia donarà suport logístic per transportar des de la Xina la compra que el govern espanyol faci directament. A més, l’empresa està “explorant” la capacitat de convertir la capacitat de fabricació tèxtil a producció de material sanitari, com bates protectores.
Amb tot, les vendes de l’empresa van augmentar un 8% el 2019, fins a arribar als 28.286 milions d’euros, mentre que la companyia va assolir 3.639 milions d’euros de benefici, un 6% superior a les xifres registrades l’exercici anterior. Sense la provisió, la xifra hauria arribat als 3,855 milions, un 12% més. Actualment, el grup té 3.785 botigues tancades temporalment en 39 mercats.
A la Xina, el grup té totes les botigues obertes, a excepció d’onze, seguint el criteri de les autoritats sanitàries. Entre l’1 de febrer i el 16 de març, les vendes globals en botigues i ‘online’ a tipus de canvi constant van caure un 4,9%. La facturació d’aquests dos mesos representa al voltant d’un 6% o un 7%, respectivament, de la xifra de negocis anual del grup.
El 2019, les vendes de la companyia a Espanya van créixer un 4,6%. Aquest mercat representa un 15,7% de la venda total del grup. En total, les vendes de la companyia a través de la plataforma ‘online’ global van créixer un 23%, assolint els 3.900 milions d’euros, un 14% del total de la facturació.
L’any passat, el grup va invertir 1.200 milions d’euros al creixement de la plataforma integrada de botigues i ‘online’, que serveix a més de vint països, des de 7.469 botigues i 44 magatzems ‘online’ de tot el món.