Agències
Convertir l’Aeroport de Girona-Costa Brava en la quarta pista del Prat. Aquesta és la proposta d’un nou estudi encarregat per l’Ajuntament de Girona, realitzat a la universitat anglesa de Cranfield i presentat avui. L’informe ressalta la necessitat d’inaugurar el futur baixador del TAV per millorar-ne l’accessibilitat a l’aeroport gironí i que fins a 5,1 milions de persones puguin arribar en una hora o menys, recull ACN.
El text, a més, destaca que mentre que El Prat es troba prop del seu límit de capacitat d’usuaris, Girona-Costa Brava només va rebre 1,6 milions de passatgers dels 7,2 milions que poden arribar a passar per la infraestructura. És per això que els experts aposten per convertir la instal·lació de Vilobí d’Onyar en un complement de l’aeroport de la capital catalana. L’estudi ressalta que l’espai aeri català està dominat pels vols amb Europa i per les línies de baix cost. Davant aquesta situació, el text explica que l’aeroport de Girona “té l’oportunitat de contribuir de manera més important al sistema aeroportuari català”.
“Realment, el baixador del TAV permetrà sens dubte que l’aeroport de Girona es converteixi en complementari al de Barcelona”, ha subratllat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas. Madrenas també ha destacat que l’alternativa, crear una quarta pista sobre el mar al Prat “no és la idònia, ni econòmicament ni ambiental”, recollia ACN. El Consistori confia que, després d’anys de retards, el 2018 es podrà inaugurar finalment el baixador del tren d’alta velocitat a l’aeroport.