La planta de Ford a Almussafes és l’escollida per fabricar dos nous models elèctrics als que optava, juntament amb l’alemanya de Saarlouis. Així ho ha assegurat la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, aquest dimecres al Congrés dels Diputats, abans que ho confirmés Ford Europa en un comunicat. La multinacional ha afirmat que la planta valenciana “podria produir vehicles elèctrics i connectats innovadors a partir de finals d’aquesta dècada”. “Estem compromesos a construir un negoci vibrant i sostenible a Europa com a part del nostre pla Ford+, i això requereix enfocament i prendre decisions difícils”, ha dit Jim Farley, president i conseller delegat de Ford.
La decisió anunciada avui s’ha produït després de la conclusió de consultes exhaustives amb equips de València i Saarlouis. “Portar la nostra arquitectura de vehicle elèctric totalment nova a València ens ajudarà a construir un negoci rendible a Europa”, ha coincidit Stuart Rowley, president de Ford Europa i cap. Oficial de transformació i qualitat, Ford Motor Company.
Un dels punts que ha jugat a favor de la fàbrica valenciana és la proximitat de la gigaplanta de bateries impulsada per Volkswagen i Seat, que es vol situar a Sagunt. De moment, la planta de Ford a Saarlouis continuarà produint el cotxe de passatgers Ford Focus, mentre que la companyia també està avaluant opcions per als futurs conceptes d’emplaçament.
D’altra banda, Ford també ha avançat una conversió de 2.000 milions de dòlars de les seves operacions de Colònia, Alemanya, per començar a produir vehicles elèctrics de passatgers a partir del 2023. L’any 2026, Ford a Europa té previst vendre 600.000 vehicles elèctrics anuals.