Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat les obres de rehabilitació de l’estructura de l’estació de Gràcia, a la línia Barcelona-Vallès. Els treballs tenen un termini d’execució de sis mesos i un pressupost d’1.046.000 euros, i consisteixen en la millora de les estructures de formigó afectades pel pas del temps –l’estació és dels anys 20 del segle XX- i per l’afecció de l’aigua provinent de fora. L’última actuació a l’estació es va fer el 2013, quan l’estació es va fer accessible per a persones amb mobilitat reduïda amb la instal·lació d’ascensors i escales mecàniques. També es van ampliar les andanes i es va modernitzar l’aspecte interior.
L’estructura de l’estació de Gràcia està formada per murs, pilars i voltes de formigó armat amb diverses patologies. Alguns dels pilars tenen danys en el formigó i a les voltes del sostre hi ha pèrdua de recobriment de formigó i afecció en les armadures. Per això les obres inclouen sanejar els superfícies, protegir i reforçar l’acer estructural, reparar el formigó amb morter d’alta resistència, i aplicar un revestiment de pintura per protegir-lo i evitar la carbonatació.
L’estació de Gràcia està sota la Via Augusta i la plaça de Gal·la Placídia de Barcelona, i actualment té quatre vies, amb dues andanes situades entre les dues vies laterals i les dues centrals. Les obres es fan durant la nit per evitar afectacions al servei de la línia Barcelona-Vallès. A l’estació hi circulen les línies L6, L7, S1, S2, S5, S6 i S7, i té una demanda anual d’uns 3,6 milions d’usuaris.