Dimarts, 05 de novembre del 2024

FemVallès reclama el nou túnel d’FGC de connexió amb Barcelona

La plataforma se suma a la petició de Foment per fer realitat la infraestructura anunciada pel Govern l'any passat

|

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la “importància” del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el Departament de Territori i Sostenibilitat estudia construir per millorar la comunicació amb Barcelona. L’organització se suma així a la petició de Foment del Treball, que la setmana passada situava aquest túnel a la llista de les 100 infraestructures bàsiques per a Catalunya. FemVallès remarca que la connexió ferroviària amb Barcelona és “la més col·lapsada de Catalunya per l’alta demanda i el límit tècnic que imposa l’actual infraestructura”. La Generalitat va anunciar el març del 2019 la intenció de construir aquest túnel, inclòs al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV).

FemVallès defensa que el nou túnel connecti amb el centre de Barcelona a través de Vallvidrera, seguint el traçat històric que el 1917 va arribar fins el Vallès. Argumenten que aquest traçat és més curt i menys costós que l’alternativa a través d’Horta, la qual, diuen, suposaria molt més recorregut i major cost.

També asseguren que el pas de la línia per Vallvidrera mantindria l’equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa, evitant l’obligació dels egarencs a passar per Sabadell. El nou túnel anunciat per la Generalitat estalviaria 15 minuts de viatge i conduiria al centre de Barcelona, amb la possibilitat de doblar el nombre de passatgers de la línia, segons la Generalitat.

D’altra banda, la plataforma vallesana també demana al Departament de Territori que estudiï la connexió directa de les línies Vallès – Baix Llobregat dins Barcelona, entre Sarrià i Plaça Espanya. Finalment, l’organització reclama la conversió a ample internacional de tota la línia del Baix Llobregat i del Bages.

Recorden que la línia del Vallès és d’ample internacional i consideren que la unió d’ambdues seria un impuls a la gradual transformació a aquesta amplada. Assenyalen que aquesta conversió facilitaria la unió de xarxes d’ADIF i FGC per a mercaderies que circulen des de Lleida al Port a través d’una connexió a Sant Vicenç de Castellet.

Sabadell urgenix un impuls del transport ferroviari
D’altra banda, l’Ajuntament de Sabadell ha presentat diverses al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès. L’alcaldessa, Marta Farrés, sosté que l’objectiu és “apostar pel transport col·lectiu de viatgers” així com “defensar les zones d’alt valor ambiental i paisatgístic”.

En aquest sentit, pel que fa a les infraestructures de Renfe, l’Ajuntament de Sabadell demana una “priorització absoluta” de la construcció de l’estació a Can Llong, que es construeixin dues noves estacions al Parc Taulí i a la Gran Via a l’altura de la Rambla, que augmenti la freqüència de pas de l’R4 amb combois semi directes i que s’inclogui al PEMV la connexió de l’R4 fins a l’aeroport del Prat.

Pel que fa a la B40 i a la Ronda Vallès, el consistori reclama que el PEMV sigui “més explícit i concret” per garantir que el tram urbà entre Terrassa i Sabadell sigui totalment cobert al pas per la ciutat. Al mateix temps, l’Ajuntament vol un compromís per a què els enllaços amb la C58c i amb la carretera de Castellar B124 es facin amb “mínima ocupació del territori i mínim impacte paisatgístic”.

Finalment, entre d’altres peticions, amb les al·legacions al PEMV el govern de Sabadell també demana completar el disseny de totes les rondes de la ciutat. Es proposa així la construcció de la Ronda Sud, el disseny definitiu de la Ronda Est i la millora de la carretera B140, entre Sabadell i Santa Perpètua.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483