El fundador de la xarxa social Facebook, Mark Zuckerberg, ha anunciat aquest dijous a l’esdeveniment ‘Connect’ organitzat per la mateixa companyia que el nou nom de l’empresa serà Meta. “Som una companyia que crea tecnologia per connectar”, ha dit Zuckerberg. “Junts, podem posar finalment la gent al centre de la nostra tecnologia. I junts, podem deslligar una economia creadora immensament major”, ha afegit. El canvi de nom s’acompanya, en aquest sentit, amb la creació d’un “metavers”, i marca la intenció de Zuckerberg de fugir de l’etiqueta de ser només una xarxa social.
El concepte “metavers” (combinant “meta” i “univers”) s’usa sovint per a descriure la visió del treball en espais 3D totalment immersius. Els metaversos són entorns on els humans interaccionen social i econòmicament com a icones a través d’un suport lògic en un ciberespai que s’actua com una metàfora del món real, però sense les limitacions físiques.
El canvi es produeix en un moment de baixa apreciació de Facebook per les noves generacions, però, paralel·lament, enmig de la polèmica que esquitxa Facebook pels informes que l’alertaven de la toxicitat d’Instagram entre els joves, especialment les noies.