Els bitllets es tornen a vendre a taquilla, de forma presencial, a les estacions de menys trànsit, les que tinguessin menys de cent viatgers per dia. És un ampli llistat de localitats que, en el cas de Catalunya, inclouen poblacions tan importants com Tàrrega o Mollerussa. Han estat solament 15 dies, de l’1 al 15 de gener que no hi ha hagut personal i semblava aquesta una mesura irreversible.
Aquest compromís formava part dels acords assolits per Teruel Existe per donar suport a la investidura de Pere Sánchez com a president de Govern.
Són un total de 142 estacions de tot l’estat les que, segons el Ministeri del ram i de manera provisional, recuperen aquest servei fins a buscar una solució definitiva treballant acords amb les diputacions i ajuntaments que són els interessats en mantenir la venda amb personal i no només amb màquines expedidores.
L’origen d’aquesta situació és quan , el 2005, es separen funcions en dues empreses, Adif i Renfe: construcció i gestió de les vies i estacions, per a la primera, i explotació dels trens, per a la segona. Adif va mantenir l’activitat i el personal encarregat de venda de bitllets a les estacions de tren. El juny de 2017, Adif ja havia traspassat a Renfe la venda de bitllets a la majoria de les estacions, però encara exercia aquesta tasca en les de menor grandària.