Espanya és un dels estats que menys avança en la implantació de la mobilitat elèctrica a Europa. Segons l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), l’Estat ha obtingut una puntuació de 25,1 punts sobre 100 en l’indicador global d’electromobilitat, un índex que elabora la mateixa patronal i que valora la penetració dels vehicles electrificats i la instal·lació d’infraestructures de recàrrega. Espanya només supera Hongria i la República Txeca, i es troba lluny dels 58 punts que presenta la mitjana europea. Malgrat les xifres, Catalunya, Madrid i les Balears són les principals impulsores de l’electrificació a l’Estat, amb una puntuació superior als 30 punts sobre cent.
Pel que fa a la penetració del vehicle electrificat, Espanya obté una puntuació de 41,3 punts, una xifra que és només inferior a Hongria i la República Txeca. En aquest cas, la mitjana europea es troba en 95,4 punts, mentre que països com Noruega superen els 500 punts. Tot i que les matriculacions de vehicles electrificats a l’Estat ha crescut un 44% interanual al tercer trimestre, el parc de vehicles elèctrics representa un 7% del total de matriculacions.
On Espanya obté pitjor puntuació és en la infraestructura de recàrrega, amb una valoració de 8,8 sobre cent. Ocupa la penúltima posició del rànquing europeu –només supera a Hongria- i es troba lluny dels 20,6 punts que obté el conjunt de la Unió Europea. Segons el director general d’Anfac, José López-Tafall, el sector de l’automoció “està complint la seva part amb la renovació de l’oferta i l’entrada de nous models”, però adverteix que “la demanda ha d’acompanyar aquest esforç”.