La presidenta de TMB i regidora socialista a Barcelona, Laia Bonet menteix en les seves declaracions
En una nota de premsa triomfalista, TMB diu “aquest canvi en la flota suposarà emetre un 95% menys d’emissions d’òxid de nitrogen, un 97% menys de partícules contaminants i un 12% menys de tones de CO2 l’any”, però no expliquem els motius de la no compra d’autobusos totalment elèctrics com està fent la majoria de ciutats del món.
Marc Belzunzes, defensor de l’alternativa elèctrica, desmenteix les dades de TMB i que no han estat auditades, en un seguit de piulades
Titular alternatiu:
👉TMB es gasta 33M€ en autobusos a combustió que:
– Fan soroll ❌
Bus elèctric: silenci ✅
Emeten:
– Òxids de nitrogen ❌
– Partícules ❌
– Tones de CO2 ❌Bus elèctric: 0 emissions ✅
I:
Consumeixen 6 vegades més energia (❌) que un bus elèctric (✅) https://t.co/43zDm57Ltl
— Marc Belzunces 📊🗺🔆⚡️ (@marcbeldata) August 11, 2022
I a més fan el timo de l’estampita: mild-híbrids.
A l’Ajuntament de Barcelona, amb la Laia Bonet al capdavant, ni a TMB, els importa el més mínim la contaminació.
Els mild-híbrids són un frau, únicament i exclusivament per obtenir l’etiqueta ECO i poder circular per la ZBE. pic.twitter.com/Td8uMe3LY2
— Marc Belzunces 📊🗺🔆⚡️ (@marcbeldata) August 11, 2022
La ciutat australiana de Brisbane, similar a Barcelona, ha encarregat 60 busos elèctrics de 25m.
També coneguts com a “tramvies lleugers”, ja que tenen una capacitat de transportar viatges equivalent a molts tramvies, mantenint els avantatges del bus.https://t.co/2VfeUvTPbQ
— Marc Belzunces 📊🗺🔆⚡️ (@marcbeldata) August 8, 2022