Els 17 majors fabricants d’automòbils van veure els seus ingressos reduïts en un 41% durant el segon trimestre respecte el mateix període de l’any passat, fins als 256.900 milions d’euros, coincidint amb el pic de la pandèmia, segons un informe d’Ernst&Young. El sector ha passat d’un benefici operatiu de 21.800 milions d’euros al segon trimestre de l’any passat a registrar unes pèrdues de 10.800 milions d’euros entre l’abril i el juny d’aquest any. Les vendes també van mostrar una tendència negativa, amb una davallada del 41% de mitjana. La marca que va registrar un descens més moderat va ser Tesla, amb un 5% i la que va patir més Mitsubishi, amb un 57%.
Els grups alemanys van registrar junts una caiguda del 32% i les empreses franceses i nord-americanes un 49% i un 50% menys, respectivament.
Per zones geogràfiques, els resultats són més acusats a l’Europa Occidental, on les vendes van caure un 53%, mentre que als Estats Units el descens va ser del 34%. A la Xina, en canvi, va pujar un 1% després de registrar un descens del 38% en el primer trimestre.
Segons Ernst&Young, les empreses han pogut suportar aquest cop ja que disposen de liquiditat. De fet, va augmentar un 26%, fins als 250.000 milions d’euros gràcies, entre d’altres a l’emissió de bons. Així, Toyota és l’empresa que disposa d’una major liquiditat (56.000 MEUR), seguida Volkswagen (43.000 MEUR) i Daimler (22.000 MEUR).
De cara al tercer trimestre, les previsions apunten que serà molt millor que segon, tot i que la presó sobre els marges serà forta i aquests només es recuperaran a mig termini. A més, les vendes no tornaran als nivells previs de la crisi fins el 2022.