L’Associació Stop macroparc eòlic marí de la Costa Brava nord tem que permetre el projecte Tramuntana obri la porta a la instal·lació de 250 aerogeneradors: “No seran tres ni 30, seran 250”. Ferran Vallespinós fa una regla de tres i recorda que el compromís de la Generalitat d’aquí al 2050 és comptar amb 3.500 megawatts de potència d’eòlica marina. “Si només es poden posar a l’Empordà, no ens han d’enganyar i hem de veure quin és l’horitzó final”, ha afegit. Cinc entitats han organitzat per a aquest dissabte a l’Escala (Alt Empordà) una jornada reivindicativa sota el lema ‘El Mar és Vida. Al migdia hi haurà un debat sobre la transició energètica a Catalunya i a la tarda un macroconcert gratuït a la platja de Riells.
Les entitats contràries al projecte qualifiquen el parc Tramuntana com una “idea esbojarrada” i una “bestiesa ecològica contra la diversitat”. Per això, i a l’espera que l’Estat aprovi el Pla d’Ordenació de l’Espai Marítim (POEM), continuen organitzant accions per demostrar l’oposició del territori a la instal·lació d’aerogeneradors davant del litoral de la Costa Brava. Reiteren que aniran “fins al final”, tant des del punt de vista administratiu com judicial, per evitar que sigui una realitat.
Ferran Vallespinós, membre de l’Associació Stop macroparc eòlic marí, ha subratllat que, entre les darreres novetats en relació al projecte hi ha que a Europa “comença a tenir la mosca al nas”: “Hem de fer veure a Europa que no es pot malmetre la biodiversitat amb fons europeus. Estem a favor de la transició emergència però en contra de la traïció ecològica i aixecar el parc en un espai tan reduït enmig de tres parcs naturals és una autèntica traïció ecològica”.
A més, també adverteix que permetre la instal·lació d’aerogeneradors a la Costa Brava acabarà desembocant en una macroinfraestructura de 250. Vallespinós sosté que tant la prova pilot amb tres aerogeneradors com la primera fase amb 30 obririen la port a la instal·lació de molts més ventiladors. El motiu: que el compromís de la Generalitat amb horitzó 2050 és comptar amb 3.500 megawatts de potència d’eòlica marina “que se’ns diu que només es poden posar a l’Empordà”. Segons el membre de l’associació, és una “trampa” i insta les administracions a “no enganyar” la ciutadania.