Els consumidors de roba de segona mà de la fundació Humana han crescut un 33% fins a l’octubre en comparació amb el mateix període de l’any passat. Així, a la capital catalana la xarxa d’establiments de l’entitat ha fregat el milió de clients (944.000), fet que suposa registres rècord. Pel que fa a les vendes, en els primers deu mesos de l’any han pujat un 13%, fins als 2,5 milions d’articles. La fundació atribueix l’auge a una “major consciència ambiental” i al “gradual redescobriment d’altres maneres de consumir”. A més, el director de projectes i relacions externes d’Humana, Rafael Mas, assegura que el context d’inflació i la possible recessió econòmica també han actuat “com un factor important”.
Per edats, Humana estaca que l’oferta de segona mà és “cada vegada més ben valorada” entre els joves, que cada vegada aposten més per aquest tipus de consum. Així mateix, un estudi de la fundació indica que el 70% de la roba comprada que ja ha estat usada reemplaça l’adquisició de peces noves, de manera que redueix els residus tèxtils.
La fundació Humana compta amb 22 botigues a Barcelona. La roba que s’hi pot comprar prové de donacions, que es classifiquen en una planta de l’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental); contenidors de la via pública o contenidors que hi ha als propis establiments.