Els comerços en carrers de vianants facturen un 30% més respecte a la resta, segons la consultora immobiliària Laborde Marcet. L’aposta per eixos comercials de les grans ciutats sense vehicles afavoreix el consum a peu de carrer i, al mateix temps, revaloritza els preus dels locals fins a un 20%, la qual cosa podria provocar renegociacions de les rendes entre propietaris i inquilins. La consultora situa Barcelona “a l’avantguarda” d’aquest tipus d’actuacions urbanístiques, amb l’anunci de projectes per als carrers Pelai, Consell de Cent, Rocafort, Girona i Comte Borrell. A aquests s’hi sumen les actuacions a la Ronda Universitat i l’Avinguda Diagonal per guanyar espai pel vianant i reduir i el trànsit i la contaminació acústica.
“El model urbanístic de les ciutats del futur enfortirà de manera indirecta el mercat ‘retail’, ja que la compra en la botiga física i l’experiència del consumidor conviuran de manera sinèrgica amb l’ús cada dia més consolidat del comerç electrònic”, ha assegurat la directora de Retail de Laborde Marcet, Ángela Sánchez.