Els abusos en hipoteques, les targetes, les comissions i els problemes lligats a la digitalització de les finances han liderat les 205.901 reclamacions que ha rebut l’Associació de Consumidors i Usuaris de Bancs, Caixes, Productes Financers i d’Assegurances (Adicae) el 2021. En un comunicat, Adicae denuncia que els problemes lligats a les clàusules sòl, despeses hipotecàries i IRPH “segueixen vius, sense que la banca ni la justícia hagin ofert fins ara solució efectiva”. En total, els conflictes amb la banca van representar un 49,3% de les consultes i un 31,6% eren relatives a hipoteques. D’altra banda, l’associació ha notat que el nombre de queixes per l’actuació de les elèctriques i l’escalada de preus de l’energia s’han duplicat.
Entre els conflictes dels consumidors amb la banca, a més de les qüestions hipotecàries destaquen les relatives a la digitalització dels serveis bancaris, que han generat gairebé 14.000 consultes , al voltant del 7% del total. Els conflictes sobre targetes de crèdit i de pagament en línia han provocat amb 9.655 consultes i reclamacions, de les quals 7.164 eren targetes de crèdit i revolving. D’altra banda, la pujada “generalitzada i abusiva” de comissions va ser objecte de gairebé 7.500 atencions.
D’altra banda, es va notar un increment destacat de les consultes i reclamacions relatives a les compres en línia, concentrant un 21,63% del total. A més, l’increment de preu de les tarifes de l’electricitat, ha suposat més d’un 6% de les consultes rebudes (12.431), un increment sensible respecte al 2020, any en què les qüestions relatives a l’energia van suposar un 3% del total.