Dimarts, 05 de novembre del 2024

El transport públic de Barcelona té una ocupació mitjana del 10% de l’habitual

El servei reajusta la seva oferta per adaptar-se a la baixa demanda

|

El transport públic de Barcelona ha patit una reducció del 90% de la demanda habitual, amb una ocupació mitjana del 10%. Així, segons la conselleria de Territori i Sostenibilitat es conservaràl’oferta d’entre el 33 i el 67%, respectant el terç d’ocupació màxima, i es reajusta les planificacions per minimitzar recursos. En el cas del metro es manté el 57-60% de l’oferta global, variable en hora punta, i el Bus manté el 40-45% de l’oferta. El Tram tindrà el 60% del servei habitual de dia feiner i els busos metropolità AMB, interurbà DGTM i urbà AMTU tindran entre el 33 i el 60% de l’oferta habitual, tot i que en algun cas de la línia sense demanda se suprimeix el servei.

Pel que fa a FGC, en la línia Llobregat-Anoia es mantindrà el servei de cap de setmana, un 33%, amb reforç o reserva en hores punta per garantir el terç de la capacitat màxima. En la línia Barcelona-Vallès, a partir de dimecres 1 el servei serà equiparable al dels diumenges, amb reforç a les franges horàries de més afluència. També es reduirà el servei de l’L7 que s’ha fet en cap de setmana (Av. Tibidabo-Gràcia) fins que es torni la normalitat.

En el cas de Rodalies, hi haurà el 66% de l’oferta habitual de dia feiner però amb alternacions. A partir de dilluns es reforçarà la R2 en hora punta de Sant Vicenç de Calders a l’Estació de França de les 5.18 hores i les 6.31 hores. A l’R3 es canviarà l’inici de la línia Vic (6.41 hores) a l’Hospitalet i començarà a Ripoll. No pararà a la Fraga de Bebié ni a Borgonyà.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483