El sector tèxtil-moda a l’Estat espanyol ha tancat el 2020 amb una facturació de 14.839,9 milions d’euros, un 25% menys que l’any anterior, segons el Panel de Consum elaborat pel clúster MODACC i l’empresa d’estudis de mercat Kantar. A través d’un seguiment del consum setmanal de 8.000 persones majors de 15 anys arreu de l’Estat durant tot l’any, l’informe constata que les pitjors caigudes s’han vist en els productes relacionats amb l’activitat social i l’oci, com el bany (-40,6%), la roba exterior de dona (-25,6%) o la moda infantil (-20,1%), tot i que en aquest últim cas la tornada a l’escola va permetre un repunt de vendes. Les vendes disminueixen sobretot per l’onada de contagis i la mala campanya de Nadal, segons l’informe.
L’estudi també apunta que hi ha sectors de la moda que han ajudat a suavitzar la caiguda global, com els que són de “necessitat o reposició”, i que no depenen tant de la vida social. Les vendes anuals de calçat han caigut un 20,1%, tot i que en l’últim trimestre, entre l’octubre i el desembre, ja recuperaven els números positius amb un creixement de l’1% respecte al mateix període del 2019. També s’ha registrat una situació similar amb la moda íntima. La facturació de moda íntima de dona ha caigut un 13,2% en el conjunt del 2020, però ha entrat en xifres positives els últims mesos de l’any. Pel que fa la facturació per la roba íntima d’homes, ha disminuït un 11,4% de mitjana, malgrat registrar un augment del 3,5% en el quart trimestre.
Pel que fa al nombre de peces, durant el 2020 s’han venut poc més de mil milions de peces d’exterior (home i dona), íntim (home i dona), infantil, bany i calceteria, un 22,8% menys que les venudes l’any anterior. L’expectativa per aquest 2021, segons l’estudi, és d’una “lenta recuperació que s’espera que compensi almenys la meitat de la pèrdua de mercat provocada per la pandèmia”, especialment durant la segona meitat de l’any.