La fira Seafood Expo Global celebrarà entre el 25 al 27 d’abril l’edició més gran de la seva història, amb 42.299 metres quadrats, i reunirà més de 2.000 expositors que deixaran un impacte econòmic a Barcelona que superarà els 150 MEUR. Així ho han explicat aquest dilluns al migdia la vicepresidenta del grup Diversified Communications, Liz Plizga, i el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, durant la presentació de la fira dedicada als productes del mar. Per a aquesta edició, s’espera una important recuperació de l’expositor xinès, amb un 78% respecte a l’edició del 2019, amb 2.144 metres quadrats, mentre que la presència d’empreses espanyoles i regions ha crescut fins al 18% del total, amb 8.757 metres quadrats.
El Seafood Expo Global/Seafood Processing Global aterrarà per segon cop a Barcelona després de celebrar a Brussel·les la seva darrera edició el 2019. Amb els 42.299 metres quadrats d’exposició d’aquest any, se superarà en un 24% l’edició de l’any passat -la primera a la capital catalana- i en un 21% la del 2019 i que era la més gran fins ara.
En total, la fira mundial de productes del mar acollirà més de 2.000 expositors de 87 països diferents i 68 pavellons de diferents països i regions. Alguns dels països que seran presents i que no van poder ser a Barcelona l’any passat són Àustria, Costa d’Ivori, Xipre, Gàmbia, Hong Kong, Nova Caledònia, Pakistan, Filipines, les Seychelles i Suïssa, entre molts altres.
La vicepresidenta de Diversified Communications ha explicat que aquestes xifres encara poden créixer perquè encara avui s’està venent superfície expositiva per als tres dies de fira. El Seafood Expo Global/Seafood Processing Global ocuparà els pavellons 2, 3, 4 i 5, a més de la galeria entre aquests dos darrers. El saló està dirigit a professionals del sector dels productes del mar com supermercats, hipermercats, restaurants, minoristes, importadors, distribuïdors, majoristes i representants de l’hostaleria.
La fira deixarà un impacte superior als 150 milions d’euros, una xifra que caldrà acabar de concretar un cop s’hagi celebrat la mostra. “És un esdeveniment molt rellevant a nivell mundial d’aquesta indústria i que se celebri a Barcelona és una gran oportunitat per a tots”, ha aplaudit el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, que també remarca l’impacte en la indústria local. A més, ha subratllat que el Seafood és un dels esdeveniments anuals que es van repetint i “consoliden Barcelona com un dels principals recintes del món”.
D’altra banda, la vicepresidenta de Diversified Communications, empresa organitzadora de l’esdeveniment, Liz Plizga, ha detallat que fins a 776 empreses seran per primer cop a Barcelona. Algunes d’aquestes seran Atunes y Lomos, Blumar, North Pacific Seafood Pte Ltd, entre d’altres. A més, es recuperarà el visitant xinès, un 78% respecte a l’edició del 2019, després que l’any passat no hi pogués assistir com a conseqüència de la pandèmia. En canvi, aquest any tampoc hi seran representants de Rússia, que el 2019 tenia 732 de superfície expositiva repartits en 32 empreses, ni de Bielorússia; mentre que se n’espera “alguna” d’Ucraïna.
Pel que fa la presència d’empreses i regions espanyoles, s’ha elevat fins als 8.757 metres quadrats, segons ha detallat la vicepresidenta de l’empresa organitzadora, davant els 6.086 metres quadrats de fa un any i els 3.905 metres quadrats de la darrera edició a Brussel·les, el 2019.