Redacció
Dimarts 05 de juliol del 2022, 11:21
DESCARREGA EL TEXT
1
Barcelona – El Port de Barcelona ha licitat per 31 MEUR la segona de les obres dels nous accessos ferroviaris i que inclouen tota una sèrie d’actuacions sobre xarxes de serveis i de consolidació del terreny que permetran en el futur l’execució de les obres. El projecte, ‘Nou accés ferroviari. Vies d’accés i expedició/recepció en Nou Llobregat. Serveis afectats i consolidació del terreny’, té un termini d’execució de 24 mesos i seran finançades pels fons Next Generation ja que entra dins dels requisits de la Unió Europea. Concretament, és una inversió en intermodalitat i logística; potencia la mobilitat sostenible, segura i connectada; i és un projecte que millora l’accessibilitat, la sostenibilitat, la digitalització i la seguretat als ports.
Segons explica el Port de Barcelona en un comunicat, els terrenys on s’executaran les obres tenen molt baixa qualitat portant i són incompatibles amb la futura infraestructura ferroviària i per això caldrà procedir a treballs de consolidació. El procediment escollit per aquesta millora de les propietats geotècniques és la precàrrega tècnica que ja s’ha utilitzat anteriorment al port. A més, algunes obres d’importants xarxes de serveis es poden veure afectades pel projecte i probablement s’hauran de desplaçar.
Aquesta és la segona obra dels nous accessos ferroviaris al Port després de l’execució de la pantalla acústica i visual per protegir la nidificació de la gavina corsa a l’illa del Molí. Un cop finalitzades i juntament amb la societat Train Port Barcelona (amb Adif) que s’encarregarà del desenvolupament i gestió del node logístic ferroviari de Barcelona, i del Pla Director Urbanístic de la Terminal Logística Intermodal (pendent d’aprovació definitiva), són la base pel desenvolupament de nous serveis intermodals del Port de Barcelona