El personal laboral dels Bombers de la Generalitat s’ha manifestat aquest dimarts a les portes del Parlament per reivindicar el seu paper “essencial” i demanar la seva plena integració al cos. Diversos treballadors han denunciat que la seva vinculació a través d’un conveni administratiu és “incompatible” amb les emergències, i per això han subratllat la urgència de solucionar una problemàtica “de ja fa molts anys”. La delegada de IAC-CATAC, Ester Amaro, ha admès que hi ha una bona predisposició per part del Govern, però també ha lamentat que aquesta “intencionalitat” no acaba d’arribar mai. “La darrera vegada es van excusar dient que era cosa del departament d’Economia”, ha assenyalat.
La protesta ha durat prop d’una hora, i ha agrupat prop d’un centenar de persones. Totes elles anaven amb pancartes reivindicatives i al final de la manifestació s’han tirat petards, bengales i s’ha cremat un ninot en forma de bomber. Amaro també ha recordat que actualment el personal laboral de Bombers suposa un 5% del cos (TEOCS, EPAF, TEMH, Taller Radio, Premsa, Conductors, GRAF i AOF), i ha afegit que molts dels que volien assistir a la convocatòria precisament estaven treballant en els incendis forestals .
La representant sindicat ha criticat la poca “viabilitat” que suposa que els professionals només puguin treballar segons les directrius que fixa el conveni de personal administratiu, quan s’haurien de poder activar en cas d’emergència. També ha demanat que estiguin inclosos a la llei de Bombers, una ampliació estable de la plantilla, així com formació aplicable a les accions que s’hagin de portar a terme.
En el marc de la protesta, la presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha sortit de l’edifici per acostar-se als manifestants i escoltar les seves reivindicacions. Aquests li han exposat els problemes i han demanat que es faci tot el possible per buscar una solució a la problemàtica.