El ministre de Transports, Óscar Puente, ha justificat aquest dimecres la diferència en la inversió de l’Estat en els plans de rodalies de Barcelona i de Madrid. Durant una compareixença al Congrés, ha apuntat que el pla de Catalunya té prevista una inversió de 6.400 milions, mentre que el de Madrid de 7.100 milions, però “la xifra pendent d’execució en el cas de Madrid és superior que el pla de Rodalies de Barcelona” i “les necessitats no són les mateixes” perquè “Catalunya té una xarxa de Rodalies més desenvolupada que la de Madrid” i cal intervenir en una xarxa de Madrid que “estava menys dotada que la de Catalunya”. Això, segons Puente, “explica les diferències” d’inversió.
Segueix augmentant l’espoli que pateixen els Països Catalans
En aquest marc ha justificat també que l’Estat destini a Madrid el doble de trens nous que a Catalunya. Segons ha afirmat, la xarxa catalana rebrà 101 nous trens que suposen 1.000 milions d’inversió. A Madrid arribaran 203 nous trens “perquè també té la xarxa més deteriorada i són els més necessitats de renovació”.