El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha instat el Ministeri de Treball i Economia Social a fer que el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE per les sigles en castellà) doni servei presencial a les persones de totes les oficines de treball de la ciutat i de la demarcació de Barcelona per atendre “l’allau” d’incidències en les prestacions d’atur. Treball reacciona així a l’anunci del SEPE que el seu personal no s’incorporarà a cinc oficines de treball de la ciutat de Barcelona (Aragó, Barri Gòtic, Lesseps, Sant Andreu i Verneda) ni tampoc a quatre de la demarcació de Barcelona (Granollers Perifèria, l’Hospitalet la Farga, Badalona Casagemes i Sabadell Sardà).
Treball no troba cap explicació “plausible” a la decisió i recorda que el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) va obrir progressivament totes les seves oficines el mes passat, i que des de llavors dona servei presencial amb cita prèvia.
El Departament defensa el “dret” de les persones a l’atur a rebre una resposta presencial a les seves reclamacions, després de rebre “nombroses queixes i reclamacions” d’afectats per Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que no han cobrat l’atur o que han detectat “incorreccions” del SEPE. També opina que “no és raonable” que, ateses les circumstàncies “difícils” que travessa molta gent a causa de la pandèmia, el SEPE opti per no donar servei presencial en aquestes nou oficines.
El Govern recorda que Treball i el SOC s’han dirigit “en fins a deu ocasions” al Ministeri i al SEPE per oferir “tot el suport logístic, tècnic i humà” per atendre els afectats pels impagaments de les prestacions d’atur, en especial les vinculades als ERTO, “sense que hores d’ara s’hagi rebut cap resposta més enllà de que ja s’ha resolt la situació”. Aquesta qüestió, afegeix l’executiu català, “contrasta amb la realitat i les queixes i trucades que se segueixen rebent a les oficines del SOC”.
Segons el Govern, el mes passat el Departament va reclamar a l’executiu liderat per Pedro Sánchez que resolgués “de manera immediata” les “més de 4.600 reclamacions” de treballadors de Catalunya que denunciaven no haver cobrat l’atur i lamentaven el “dèficit d’atenció” del SEPE.