El ministre de Consum, Alberto Garzón, prepara una modificació legal per evitar que les empreses cobrin l’atenció al client als seus usuaris a través de números de telèfon de tarificació addicional, en concret els 902 que utilitzen moltes companyies. Així ho ha avançat el diari ‘Cincodias’ i ho confirmen fonts del Ministeri, que apunten que l’objectiu és posar punt i final a un “abús” que s’ha estès fruit de la pandèmia i les restriccions de la mobilitat. El Ministeri de Consum vol reformar l’article 21.2 de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris que ja establia que les trucades al servei d’atenció al client no poden superar el cost ordinari d’una trucada sempre que no incorpori un import addicional en benefici de l’empresari”.
Segons Garzón, la mala redacció d’aquest apartat ha permès que les empreses segueixin utilitzant números de tarificació especial i cal reformular-la d’acord al que estableix una sentència del Tribunal de Justícia de la UE que dicta que aquesta tarifa bàsica de la trucada, “no pot excedir el cost d’una trucada a una ínia telefònica fixa geogràfica o mòbil estàndard”.
Segons el rotatiu, el Ministeri vol obrir un període de consultes amb les associacions d’usuaris i té previst impulsar la reforma un cop s’aprovi la llei de la publicitat del joc online, que està prevista per aquest octubre.