Dijous, 12 de desembre del 2024

El Gobierno investiga la campanya de l’ANC de “Consum estratègic”

Atiar el boicot a empreses catalanes no és investigable, però promoure-les es veu que sí

|

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert un expedient sancionador contra l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) per la campanya ‘Consum Estratègic’ per possibles “pràctiques deslleials que distorsionen greument” la competència en el mercat, segons ha explicat l’organisme en un comunicat”. La CNMC creu que les actuacions de l’ANC podrien ser contràries a la llei quan l’entitat independentista va emplaçar empreses i consumidors de comprar productes o serveis oferts per determinades empreses. L’expedient s’ha obert després de la denúncia presentada per Foment del Treball i que posteriorment el TC traslladés el cas a la CNMC com a organisme competent.

Precisament, l’ANC va afirmar fa unes setmanes que el trasllat del cas a la CNMC com a autoritat competent suposava una vulneració de competències de la Generalitat en considerar que ho havia d’assumir l’ACCO. La sentència del TC va confirmar que les atribucions corresponien a la CNMC, que deixa clar que la incoació de l’expedient “no prejutja el resultat final de la investigació” i que s’obre un període màxim de 18 mesos per a la seva instrucció i resolució del cas.

Traduït en paraules que s’entenguin: induir al boicot dels productes catalans pel sol fer de ser catalans, no és motiu de cap investigació ni de cap sanció quan el clar propòsit és el d’enfonsar unes empreses i, com a conseqüència, afavorir-ne unes altres. En canvi, informar que certes empreses tenen la web en català, que t’atenen en català per defecte (a més d’altres característiques com proximitat, sensibilitat ecològica, etc.) és vist com a competència deslleial a les que menystenen el català i actuen amb pràctiques empresarials gens respectuoses, etc. Si aquestes darreres són les que cal protegir, sembla que també s’aplica una jerarquia anticompetencial.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483