Dimarts, 24 de desembre del 2024

El coordinador del Pla de Rodalies no veu errors en el sobrecost de l’L9 del metro: “S’han fet anàlisis simplistes”

Pere Macias defensa que l'increment dels costos respon a "circumstàncies puntuals que expliquen certes decisions"

|

El coordinador del Pla de Rodalies, Pere Macias, ha defensat que els sobrecostos de l’L9 del metro de Barcelona –vora 5.000 MEUR entre 2002 i 2016 segons la Sindicatura de Comptes- “no són un error”, sinó que responen a “circumstàncies puntuals que expliquen certes decisions”. Pel també exconseller de Política Territorial quan es van licitar les obres, l’anàlisi que s’ha fet de l’informe de la sindicatura ha estat “massa simplista”. Segons ha comentat aquest dimecres en una entrevista a ‘Els Matins de TV3’, l’actuació de la Generalitat és més aviat “valorable” i no pas “criticable”. “En el projecte inicial no es van tenir en compte les ampliacions de la línia, el reforç de les mesures de seguretat i el disseny arquitectònic”, ha resumit.

Durant la mateixa entrevista, Macias també ha parlat de les obres a l’estació intermodal de la Sagrera, unes actuacions on “s’han perdut deu anys”. No obstant això, el coordinador del Pla de Rodalies ha assegurat que el ritme d’obres actual és “frenètic” gràcies al paper de l’oficina que presideix, encarregada de vetllar pel compliment de les inversions previstes. Per Macias, “tota obra pública necessita un padrí, i aquest ha de venir de les institucions públiques”.

En relació amb el compliment del pla de Rodalies, Macias ha comentat que l’execució del pla ja compta amb el suport dels pressupostos de l’Estat i, per tant, està “garantit”. Malgrat tot, el coordinador del pla ha afirmat que la possible arribada de fons europeus “acceleraria els processos”. Finalment, l’exconseller de Política Territorial ha assegurat que, gràcies a la creació de l’oficina de coordinació del Pla de Rodalies, el percentatge d’obres executades serà molt superior al que s’ha anat registrant fins ara. “Aviat farem balanç, però estem convençuts que el percentatge d’execució actual -14%- saltarà pels aires”.

El tren llançadora cap a l’aeroport del Prat, una mala idea
Macias també ha opinat sobre la possibilitat de posar en marxa en tren llançadora que vagi del centre de Barcelona a l’aeroport del Prat. Per Macias, aquest projecte és “una pèssima solució a nivell ferroviari” perquè els túnels “ja estan molt col·lapsats”.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483