El concurs per trobar un operador logístic per Nissan tardarà més de dos mesos a resoldre’s, almenys fins al juliol. El Consorci de la Zona Franca (CZF) ha anunciat en una reunió de la mesa que presentarà en un parell de setmanes els plecs de la contesa, que té l’objectiu de buscar el gestor dels terrenys que després els pugui llogar a altres empreses. Un cop publicat el concurs hi haurà un mes per presentar ofertes i 30 dies més per resoldre-les, segons fonts coneixedores de la mesa de reindustrializació de Nissan que s’ha reunit aquests divendres. La trobada ha acabat amb “molts dubtes” per un procés que s’està allargant més de sis mesos del que estava previst.
Les empreses que opten a la reindustrializació, el ‘hub’ de descarbonització liderat per QEV i Btech i el fabricant Silence, han reclamat concrecions. El primer ha demanat una carta d’intencions sòlida per poder aconseguir finançament. Silence ha presentat un ultimàtum a la taula i ha amenaçat de buscar altres alternatives. La marca propietat d’Acciona necessita instal·lar-se l’1 de juliol per poder començar a fabricar el nanocar S04. Per mirar d’esclarir la situació, els membres de la mesa es trobaran amb Silence la setmana que ve.
La propera mesa de reindustrializació es reunirà d’aquí a dues setmanes. De la seva banda, els sindicats han indicat que en la reunió s’ha estipulat que el procés d’adjudicació de la gestió del terreny s’ha d’enllestir durant el mes de juliol. Pel que fa a “l’amenaça” de Silence d’abandonar la reindustrialització, els sindicats segueixen oferint-se per “assolir un acord”. Els comitès d’empresa subratllen que la reunió amb la companyia de la setmana que ve s’ha marcat per al dimarts.
Torrent, optimista: “Estem a la recta final”
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, s’ha mostrat optimista i ha assegurat que la 20a reunió de la mesa de Nissan ha apuntat “la recta final del procés de reindustrialització”. “Estem avançant, ahir vam fer un pas molt important i comencem a veure els fruits d’un procés que no és gens fàcil, amb molts interessos i perspectives”, ha reconegut Torrent en una entrevista aquest dissabte al canal 3/24. “Els tres objectius eren ben clars: conservar els llocs de treball, mantenir l’activitat industrial a la zona i que aquesta activitat continués vinculada al sector de l’automoció. Jo crec que complirem els tres objectius, està ben encarat, però hem de continuar treballant”, ha reflexionat en veu alta el titular d’Empresa i Treball.
En paral·lel, Torrent s’ha referit a la ubicació de la gigaplanta de bateries de Volkswagen a Sagunt i ha avançat que Catalunya aspira a captar “tota la resta” de fases de producció del cotxe elèctric. “De fet, ja hem anunciat el Test Center Energy a Martorell, que és molt important, i hem assegurat la peça clau que és la fabricació del cotxe elèctric”, ha recordat el conseller d’Empresa i Treball. “Sense aquesta fabricació no hi ha bateries que valguin. Era l’element més important, el que genera més llocs de treball, proporciona més valor afegit i assegura la continuïtat d’una fàbrica com la de Martorell”, ha enumerat Torrent.
ELS SINDICATS DECEBUTS
Per contra, els sindicats de Nissan han mostrat la seva repulsa pel retard del procés de reindustrialització fins al juliol. La 20a reunió de la mesa –celebrada divendres- va deixar clar que el concurs per trobar un operador logístic per Nissan tardarà més de dos mesos a resoldre’s i que el Consorci de Zona Franca (CZF) presentarà els plecs en un parell de setmanes. Els comitès de Nissan han celebrat aquest dissabte una assembla amb els treballadors per informar-los del resultats de la 20a mesa i constatar, un cop més, la lentitud, els dubtes i les traves al procés de reindustrialització. “L’ambient és d’indignació, frustració i decepció”, ha reconegut el responsable de Sigen-USOC a Nissan, Miguel Ruiz, en declaracions a TV3.
“Els terminis es podien haver retallat molt més, però són les administracions les que estan paralitzant i alentint tot aquest procés”, ha apuntat Ruiz. De fet, els sindicats fa setmanes que amenacen amb més protestes i mobilitzacions si la situació continua encallada. Des de la Generalitat, però, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha volgut llançar un missatge més optimista i ha celebrat que la 20a reunió de la mesa de Nissan ha apuntat “la recta final del procés de reindustrialització”. “Estem avançant, ahir vam fer un pas molt important i comencem a veure els fruits d’un procés que no és gens fàcil, amb molts interessos i perspectives”, ha reconegut Torrent en una entrevista al canal 3/24.
“Els tres objectius eren ben clars: conservar els llocs de treball, mantenir l’activitat industrial a la zona i que aquesta activitat continués vinculada al sector de l’automoció. Jo crec que complirem els tres objectius, està ben encarat, però hem de continuar treballant”, ha conclòs el titular d’Empresa i Treball.