La facturació del comerç electrònic a l’Estat ha augmentat un 23,5% interannual en el quart trimestre del 2019 fins arribar als 13.365 milions d’euros. Segons les dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), aquesta xifra eleva a poc més de 48.800 milions d’euros la facturació total del comerç electrònic a l’Estat durant l’any passat. El total de transaccions en els tres últims mesos de l’any va ser de 242 milions, un 17,9% més respecte al trimestre anterior. Els sectors de les agències de viatges i els operadors turístics són els que tenen més ingressos, amb un 12,5% del total, mentre que la roba se situa en el 7,1% i el transport aeri en el 6,5%.
Segons les dades de la CNMC, els ingressos del comerç electrònic dins de l’Estat han augmentat un 15,3% interanual fins als 4.110 milions d’euros. El sector turístic suposa el 21,4% de la facturació dins de l’Estat, seguit del dels espectacles artístics, esportius i recreatius.
El 48,7% dels ingressos són de webs de comerç electrònic a l’Estat, mentre el 51,2% restant són compres a webs estrangeres. El sector amb més volum de negoci des de l’Estat cap a l’exterior és el de la roba, amb un 8,5%, seguit del transport aeri, dels hotels i d’allotjaments similars.
Tot això en espera de les dades dels primers mesos del 2020 que, vist l’augment del 2019, segur que serà espectacular.